İngilizce Hazırlık Programı, Çeviribilimi, İngiliz Dili ve Edebiyatı ile İngilizce Öğretmenliği bölümlerine başlayacak öğrencilerin akademik ve kültürel olarak güçlü bir başlangıç yapmalarını sağlayan yoğun bir dil eğitimidir. Program, öğrencilerin İngilizceyi yalnızca bir iletişim aracı olarak değil, aynı zamanda düşünmenin, anlam kurmanın ve dünyayı yorumlamanın bir yolu olarak kullanmalarını hedefler.
Öğrenciler, 'Reading', 'Writing', 'Listening' ve 'Speaking' dersleri aracılığıyla dört temel dil becerisini bütüncül biçimde geliştirir, akademik ve eleştirel düşünme alışkanlıkları kazanır.
Program sonunda öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR)’na göre C1 düzeyinde İngilizce yeterliliğe ulaşmaları beklenmektedir. Dersler 3 seviyede yürütülür. Tüm seviyelerde öğrenciler ‘Grammar’, ‘Reading’, ‘Writing’ ve ‘Listening' ve 'Speaking’ dersleri alırlar.
B1 Düzeyi (CEFR B1)
Bu düzeyde öğrenciler İngilizceyi daha bağımsız ve güvenli bir şekilde kullanma becerilerini geliştirirler. Günlük konularda açık ve standart İngilizceyle yapılan konuşmaların ana fikirlerini anlayabilir, tanıdık konular hakkında bağlantılı metinler üretebilir ve deneyimlerini, olayları ve düşüncelerini ifade edebilirler. Bu aşamada ayrıca özet çıkarma, not alma ve kısa paragraf veya kompozisyon yazma gibi akademik becerilerin geliştirilmesine başlanır.
B2 Düzeyi (CEFR B2)
Bu düzey, öğrencileri fakültelerindeki akademik gerekliliklere hazırlar. Öğrenciler karmaşık metinleri anlayabilir, dersleri takip edebilir, fikirlerini akıcı ve doğal bir şekilde ifade edebilir ve iyi yapılandırılmış akademik metinler yazabilirler. Düzeyin sonunda öğrenciler, akademik ve profesyonel ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurabilecek yeterliliğe ulaşır ve İngilizce eğitim veren programlarında başarıyla devam edebilecek donanıma sahip olurlar.
C1 Düzeyi (CEFR C1)
Bu düzey, öğrencilerin İngilizceyi ileri düzeyde, akademik ve profesyonel ortamlarda etkili bir şekilde kullanmalarını hedefler. Öğrenciler, geniş bir konu yelpazesinde hem somut hem soyut fikirleri anlayabilir, uzun ve karmaşık metinlerdeki örtük anlamları çözümleyebilir. Sözlü ve yazılı iletişimde akıcılık ve esneklik kazanarak dili toplumsal, akademik ve mesleki amaçlarla uygun biçimde kullanabilirler. Bu düzeyde öğrenciler, ders tartışmalarına aktif olarak katılabilir, sunum yapabilir, farklı kaynaklardan edindikleri bilgileri sentezleyerek kapsamlı ve tutarlı akademik metinler oluşturabilirler. Düzeyin sonunda öğrenciler, İngilizceyi yetkinlikle kullanabilir, eleştirel düşünme, tartışma ve akademik üretim becerilerini üst düzeyde sergileyebilir hale gelirler.