Uluslararası Öğrenciler İçin Pratik Bilgiler


1- İkamet İşlemleri (Visa & Residence Permit)

İkamet İzni: Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra en geç 1 ay içinde ikamet izni başvurusu yapılmalıdır.

- Öğrenciler ikamet kartları çıktıntan sonra en az 3 ay içinde öğrenci belgeleri ile birlikte Sosyal Sigortalar Kurumuna (SGK) giderek sigorta yaptırmalıdırlar.

- Uluslararası öğrenciler, üniversitenin Uluslararası Aday Öğrenci Ofisi'nden, Erasmus ve Exchange öğrencileri Erasmus ofisten gerekli belgeler ve yönlendirme konusunda destek almalıdır.

2- e-devlet işlemleri

İkamet kartı alındıktan sonra merkez PTT şubelerine gidip e-devlet şifresi alınmalıdır.

3- Ulaşım ve İstanbul Kart (Transportation & Istanbul Card)

  • İstanbul’da toplu taşıma araçları: Metro, metrobüs, otobüs, vapur, tramvay.
  • İstanbulkart alınması gerekir.
    • Öğrenci indirimli kart için gerekli belgeler: Pasaport, öğrenci belgesi, biyometrik fotoğraf.
    • Başvuru: https://istanbulkart.istanbul/

4- Banka Hesabı Açma (Opening a Bank Account)

  • Türkiye’de banka hesabı açmak için gerekli belgeler:
    • Pasaport
    • İkamet izni kartı
    • Öğrenci belgesi
    • Adres belgesi (e-devlet sitesinden yerleşim yeri belgesi)

5- Acil Durum Numaraları (Emergency Numbers)

Durum

Number

Göç İdaresi

157

Acil Yardım (Ambulance)

112

Polis

155

İtfaiye

110