1- İkamet İşlemleri (Visa & Residence Permit)
İkamet İzni: Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra en geç 1 ay içinde ikamet izni başvurusu yapılmalıdır.
- Öğrenciler ikamet kartları çıktıntan sonra en az 3 ay içinde öğrenci belgeleri ile birlikte Sosyal Sigortalar Kurumuna (SGK) giderek sigorta yaptırmalıdırlar.
- Uluslararası öğrenciler, üniversitenin Uluslararası Aday Öğrenci Ofisi'nden, Erasmus ve Exchange öğrencileri Erasmus ofisten gerekli belgeler ve yönlendirme konusunda destek almalıdır.
2- e-devlet işlemleri
İkamet kartı alındıktan sonra merkez PTT şubelerine gidip e-devlet şifresi alınmalıdır.
3- Ulaşım ve İstanbul Kart (Transportation & Istanbul Card)
4- Banka Hesabı Açma (Opening a Bank Account)
5- Acil Durum Numaraları (Emergency Numbers)
|
Durum |
Number |
|
Göç İdaresi |
157 |
|
Acil Yardım (Ambulance) |
112 |
|
Polis |
155 |
|
İtfaiye |
110 |