HEMŞİRELİK (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

Program Profili

Hemşirelik Bölümü eğitim modelinin yapılandırılmasında, ulusal ve uluslararası boyutta toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik gelişmeler dikkate alınmıştır. Hemşirelik disiplinine özgü kavram, kuram ve ilkeler, doğrultusunda eğitim, uygulama, araştırma, yönetim temelli bilgi ve beceriler, “Klasik Eğitim Modeline” göre yapılandırılmış ve üniversite web sayfasında yayınlanmıştır.

Hemşirelik bölümünün eğitim programında esnek klasik hemşirelik eğitimi modeli olan, bütünleyici eğitim felsefesine dayalı, öğrenci merkezli, araştırma ve yenilikçi yaklaşımlarla desteklenmiş, sistemlere göre ve basitten karmaşığa doğru konu ve uygulamalarla örüntülenmiş model kullanılmaktadır.

Hemşirelik Lisans Programı eğitim dili İngilizcedir. Öğrencilerimizin bölüme geçebilmesi için Hazırlık Okulunu başarı ile tamamlamaları veya üniversitemizin ilgili dil yeterlilik sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Hemşirelik Bölümü Eğitim Programı sekiz yarıyıldan oluşmaktadır. İlk yıldan başlayarak öğrencilerimizin, temel bilim derslerinin (Anatomi, Fizyoloji, Mikrobiyoloji, Farmakoloji vb.)  yanı sıra, mesleği ve çalışma alanlarını tanımaya olanak sağlayan dersler kapsamında, kurum ziyareti, gözlem ve röportajlar yapmalarını, bilimsel etkinliklerde etkin rol almalarını sağlamaktayız. Mesleki uygulamalı derslerimiz olan; Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Eğitim, Hemşirelikte Liderlik ve Yönetim dersleri ile, bütüncül bir bakışla birey, aile ve toplum sağlığına yönelik bilgi ve becerileri kazanmasını hedeflemekteyiz. Araştırma yöntemleri, biyoistatistik, bitirme tezi gibi derslerle birebir danışmanlık yaparak öğrencilerimize araştırma bilgi ve deneyimini kazandırırken, son sınıfta intörnlük uygulamaları ile çalışma yaşamına uyumunu güçlendirmekteyiz. Programımız, alan ve serbest seçmeli dersleriyle de (Geriatri Hemşireliği, Ameliyathane Hemşireliği, Onkoloji Hemşireliği vb.) öğrencilerimizin profesyonel yetkinliklerini artırmaktadır. Programı başarı ile bitiren öğrencilerimize Lisans Diploması verilmektedir. Üniversitemizin hastanelerinde klinik uygulama ve mezuniyet sonrası çalışma olanakları bulunmaktadır. Hemşirelik alanlarında oldukça deneyimli güçlü bir akademik kadroya sahip olan bölümümüzde, yüksek lisans düzeyinde devam eden lisansüstü programlarımıza doktora programımız da eklenecektir.

Temel İlkemiz

Atatürk ilkeleri ve Cumhuriyet Rönesans’ına dayanan topluma hizmet inancı ile yürütülen çağdaş bilim ve Hemşirelik eğitiminin sürekliliği ve gelişimi temel ilkemizdir.

Değerlerimiz

  • Akademik ve kurumsal sorumluluklarımızı tüm paydaşlarımızın ihtiyaçları ile tutarlı olarak, güvenilir, etkin ve dürüst bir biçimde yerine getirmek.
  • Akademik ortamın gerekliliği olan düşünce, ifade ve vicdan özgürlüğünü gözetmek.
  • Evrensel insan hak ve özgürlükleri çerçevesinde, fakültemizin tüm etkinlik, iletişim ve ilişkilerinde kurumsal ve çağdaş biçimde davranmak.
  • Fakültemizin tüm etkinlik, iletişim ve ilişkilerinde, eşit ve adil davranmak.
  • Fakültemizin tüm etkinlik ve ilişkilerinde, açık iletişimi sağlamak ve şeffaf olmak.
  • Fakültemizin tüm etkinlik, iletişim ve ilişkilerinde, güvenliği sağlamak, sağlığı korumak, maddi ve manevi varlıklara zarar vermemeye özen göstermek.
  • Fakültemizin tüm etkinlik, iletişim ve ilişkilerinde, sürekli iyileşme ve gelişme sağlamak.

Bu değerler Bölümümüzün tüm akademik ve idari elemanlarını ve öğrencilerini kapsamaktadır.

Vizyonumuz;

Bilim ve teknolojinin ışığında mesleki gelişime öncülük etmek üzere evrensel standartlarda hemşirelik eğitimini sürdürerek, hemşirelik ve sağlık bakımı alanlarında liderler yetiştirmektir.

Misyonumuz;

Öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda gelişimini destekleyen, evrensel değerler ve toplumun gereksinimleri kapsamında sağlığın geliştirilmesi, korunması, tedavi ve rehabilitasyonu için bakım, eğitim, yönetim ve araştırma üretimini teşvik eden, mesleki liderlerin yetişmesine destekleyen ulusal ve uluslararası eğitim vermektir.