MİMARLIK (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

Programın Eğitim Amaçları

  • Mimarlık alanında araştırma yapabilen, eleştirel düşünebilen, Tartışabilen; yaratıcı düşünme, mimarlığı anlama, yorumlama ve ifade etme becerilerini geliştirmiş; tasarımcı kimliği ve özgün yaklaşımıyla öne çıkan meslek insanlarını yetiştirmektir.
  • Yerel ve küresel ölçekte mimarlık birikimine hâkim, farklı kültürel ortamların bilincinde, mimarlığı tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamlarıyla kavrayabilen; disiplinlerarası bilgi üretimine açık, mimari kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilir çevrelerin tasarlanması konularında duyarlılık geliştiren bireyler yetiştirmektir.
  • Kent ve mimarlık ilişkilerini eleştirel biçimde sorgulayabilen, toplumsal ve çevresel sorumluluk bilincine sahip; etik değerlere bağlı, ekolojik duyarlılığı yüksek; coğrafi ve jeolojik koşulların farkında, sürdürülebilir yaşam çevreleri oluşturmayı hedefleyen mimarlar yetiştirmektir.
  • Yaşam güvenliğini önceleyen; çağdaş yapı teknikleri, malzeme bilgisi ve teknolojik yenilikler konusunda donanımlı; güncel dijital tasarım, üretim ve sunum araçlarını etkin biçimde kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
  • Profesyonel mimarlık pratiğinin farklı ölçek ve aşamalarında etkin rol alabilen; takım çalışması ve iletişim becerileri gelişmiş; meslek etiği ve hukuku çerçevesinde sorumluluk üstlenebilen; mesleki süreçleri etkin şekilde yürütebilen mimarlar yetiştirmektir.

MİMARLIK (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

Programın Eğitim Hedefleri

  • Mimarlık Bölümü, uluslararası düzeyde nitelikli ve geleceğe yönelik bir eğitim sunarak, öğrencilerinin araştıran, keşfederek öğrenmeye çalışan, çok yönlü, düşünsel esnekliğe sahip, entelektüel bir birey olarak gelişmelerini öngörür. Günümüz kent ve mimarlık konularını sorgulayan, eleştirel düşünebilen, tartışabilen; yaratıcı düşünme, mimarlığı anlama ve yorumlama bilgi ve becerilerini geliştirmiş, genel mimarlık konularının farkında olan yetkin mimarlar mezun etmeyi hedefler.