KAMU YÖNETİMİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

Programın Eğitim Amaçları

  • Kamu yararını önceleyen, etik değerlere bağlı ve analitik düşünebilen yöneticiler yetiştirmek: Program, öğrencilerin kamu yönetimi ve siyaset alanındaki temel kuramsal birikimle birlikte, etik, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerini içselleştirmelerini amaçlar. Böylece kamu kurumlarında adil, etkin ve sorumlu karar alma süreçlerinde yer alabilecek nitelikli bireyler yetiştirilir.
  • Çok düzeyli yönetişim anlayışına sahip, politika geliştirme ve uygulama kapasitesi yüksek mezunlar kazandırmak: Program, öğrencilerin yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerdeki kamu sorunlarını analiz edebilme, politika geliştirebilme ve uygulama süreçlerine aktif biçimde katılabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
  • Toplumsal katılımı, dijital dönüşümü ve sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen bir akademik ve mesleki vizyon geliştirmek: Bölüm, öğrencilere kamu yönetimini yalnızca idari bir alan olarak değil; teknolojik yenilik, çevresel duyarlılık ve toplumsal etkileşim boyutlarıyla birlikte değerlendirme perspektifi kazandırmayı amaçlar.

KAMU YÖNETİMİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

Programın Eğitim Hedefleri

  • Teorik bilgi ile uygulamayı bütünleştiren bir öğrenme deneyimi sağlamak: Program, öğrencilerin yönetsel karar süreçlerini, kurum işleyişlerini ve kamu politikası uygulamalarını vaka analizleri, projeler ve saha çalışmaları aracılığıyla deneyimlemelerini hedefler.
  • Uluslararası yönetişim ve karşılaştırmalı analiz yetkinliğini geliştirmek: Öğrencilerin farklı yönetim sistemleri, siyasal kültürler ve kamu politikaları modellerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirme becerisi kazanmaları hedeflenir. Bu sayede mezunlar, küresel kamu yönetimi ortamında rekabet edebilir nitelikte bilgi ve vizyona sahip olurlar.
  • Etik liderlik, yenilikçi düşünme ve toplumsal sorumluluk bilincini güçlendirmek: Program, geleceğin kamu yöneticilerinin yalnızca idari becerilerle değil; etik sorumluluk, sosyal duyarlılık, iletişim ve kriz yönetimi alanlarında da yetkinleşmelerini hedefler.