| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Türkiye ve Dünyadaki güncel ekonomik gelişmeleri uluslararası politik ekonominin ışığında takip ve analiz ederek Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisiyle etkileşimini inceleyebilir. | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 3 | 2 | 54.29 |
| 2 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, akademik yayınlar ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. Mikroekonomi (piyasa yapıları, tüketici/üretici dengesi), Makroekonomi (büyüme modelleri, para ve maliye politikaları) gibi temel alanların ileri teorilerini ve bu teorilerin güncel tartışmalarını anlayabilir. | 4 | 2 | 3 | 0 | 4 | 1 | 4 | 51.43 |
| 3 | Alana özgü bilgileri kullanarak ekonomik verileri (enflasyon, işsizlik, GSYİH gibi olgusal bilgiler) yorumlayabilir ve değerlendirebilir, istatistiksel ve ekonometrik yöntemlerle ekonomik ilişkileri ölçmeyi ve bu ölçümlerin sonuçlarını gerçek dünya koşullarına göre anlamlandırmayı, yani nicel ve nitel verilerle desteklenmiş olgusal bilgiye dayanarak çıkarım yapabilir. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 62.86 |
| 4 | Ekonomi biliminin sosyal, hukuki, idari ve etik boyutlarının farkında olur. Ekonomi bilgisi, ekonomik sorunların çözümünde sadece iktisadi prensipleri değil, aynı zamanda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri de gözetmeyi ve bu değerleri temel alarak sorunlara çok boyutlu çözümler üretmeyi sağlayacak şekilde bütünleştirebilir. | 2 | 3 | 0 | 4 | 4 | 3 | 2 | 51.43 |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Alanda edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilmekle birlikte, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve bu analize dayanarak kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme yeteneğine sahip olur. | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 77.14 |
| 2 | Alanda edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur. Bu, bir ekonometrik yazılım kullanarak regresyon analizi yapmaktan, bir ekonomik rapor hazırlamaya veya bir finansal piyasa aracını değerlendirmeye kadar uzanır. Ayrıca, alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 51.43 |
| 3 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek hem uzman olan hem de uzman olmayan kişilerle yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde paylaşabilir. Buna ek olarak, alanının gerektirdiği bilişim ve teknolojik araçları (yazılımları) ileri düzeyde etkin kullanabilme becerisine sahip olur. | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 51.43 |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilmelidir. Bu, bir araştırma projesini sıfırdan tasarlamayı, ekonomik verileri toplamayı, analizi gerçekleştirmeyi ve sonuçları raporlamayı; ya da bir iş problemine yönelik çözüm geliştirme sürecini bir uzmanın gözetimi olmadan yönetebilmeyi ifade eder. | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 65.71 |
| 2 | | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
| Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | İktisat alanında öğrenmeyi öğrenerek konusuyla ilgili Türkçe ve İngilizce kaynaklar kullanarak bireysel veya takım şekilde araştırma ve çalışma yapabilir. | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 42.86 |
| 2 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir (Hayat Boyu Öğrenme). Ayrıca, alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. Mevcut ekonomik politikaları, modelleri veya piyasa analizlerini sorgulayabilir, yeni ve daha iyi yöntemler geliştirme konusunda inisiyatif kullanabilir. | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 60.00 |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | İktisat alanında geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanmayı öğrenerek istatistiksel ve ekonometrik analizler yapabilir. | 0 | 2 | 0 | 2 | 4 | 1 | 0 | 25.71 |
| 2 | Etik değerlerin bilincinde olarak sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir ve bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 28.57 |
| 3 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, alanındaki veya başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak açık ve net bir şekilde Türkçe veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir, paylaşabilir. | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 57.14 |
| 4 | | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
| Alana Özgü Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Para politikası (faiz oranları), maliye politikası (vergi ve harcamalar) veya uluslararası ticaret politikaları gibi farklı ekonomik politika araçlarının ulusal ve küresel ekonomi üzerindeki kısa ve uzun vadeli etkilerini öngörebilme ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 65.71 |
| 2 | Bankacılık, sermaye piyasaları, uluslararası finansal akışlar ve finansal risk yönetimi gibi finansal kurumların işleyişini ve piyasa dinamiklerini alan bilgisiyle kavrayabilir, ekonomi ile finansal piyasalar arasındaki karmaşık ilişkileri anlayabilir. | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20.00 |
| 3 | Bireylerin, firmaların veya devletin kıt kaynaklar karşısında rasyonel seçimler yaparken karşılaştığı maliyet ve fayda dengesini analiz edebilme, bu optimizasyon sürecini anlayabilme ve toplumsal refahı maksimize edecek alternatif tahsis senaryoları geliştirebilme yeteneği. | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 40.00 |
| 4 | Küresel ekonomik entegrasyonun (ticaret, finans, yatırım akışları) ulusal ekonomilere olan etkilerini (gümrük vergileri, döviz kuru hareketleri, sermaye hareketleri) ileri düzeyde analiz edebilme becerisine sahip olur. Bu yetkinlik; uluslararası ticaret teorileri ve açık makroekonomi modellerini kullanarak, bir ülkenin ödemeler dengesi, dış ticaret politikaları ve uluslararası ekonomik kuruluşların (IMF, Dünya Bankası, WTO) kararlarının politik ve ekonomik sonuçlarını yorumlamayı içerir. | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 60.00 |
| İlişki Yüzdesi | 55.29 | 51.76 | 49.41 | 47.06 | 57.65 | 47.06 | 48.24 | 50.92 |
| *Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |