ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ (Almanca)

Kazanılan Derece: Önlisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey ,ISCED (2011): 5. Düzey, QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1231
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1231
1Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
2Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
3Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1231
1Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
2Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
3Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
4Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
5Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
1231
1Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)
2Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)
3Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)
4Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)
5Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
1231
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
1231
1Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
2Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
3Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
1231
1Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
2Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
3Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
4Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
5Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
1231
1Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)
2Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)
3Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)
4Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)
5Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1231
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)OOOO
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)OOOO
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1231
1Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)OOOO
2Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)OOOO
3Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)OOOO
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1231
1Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)OOOO
2Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)OOOO
3Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)OOOO
4Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)OOOO
5Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)OOOO
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
1231
1Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)OOOO
2Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)OOOO
3Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)OOOO
4Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)OOOO
5Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)OOOO
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var