REKLAM TASARIMI VE İLETİŞİMİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11234567
1Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibi olmak.
2Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11234567
1Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilere paylaşılması aşamalarında kullanır.
2Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11234567
1Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11234567
1Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir.
2Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir.
3Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir.
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
11234567
1Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir.
2Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, süreçler dahilinde planlar ve yönetir.
3Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular.
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
11234567
1Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibi olmak.
2Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
11234567
1Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilere paylaşılması aşamalarında kullanır.
2Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
11234567
1Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
11234567
1Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir.
2Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir.
3Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir.
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
11234567
1Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir.
2Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, süreçler dahilinde planlar ve yönetir.
3Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular.
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11234567
1Reklam, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanına ilişkin temel kavram ve modeller konusunda bilgi sahibi olmak.OOOOOOOO
2Sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi sahibi olarak reklamcılık alanını farklı açılardan değerlendirir.OOOOOOOO
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11234567
1Araştırma yöntem ve tekniklerine dair edindiği bilgiyi, reklamcılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilerek ilgili kişilere paylaşılması aşamalarında kullanır. OOOOOOOO
2Reklamcılık alanında hedef kitlelere uygun medya planlaması yapar.OOOOOOOO
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11234567
1Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.OOOOOOOO
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11234567
1Reklamcılıkla ilgili evrensel değerlere, yasal düzenlemelere, etik ilkelere ve kalite standartlarına dair edindiği bilgiye uygun hareket etmeye özen gösterir. OOOOOOOO
2Alanında faaliyet gösteren kurum, dernek ve meslek örgütleriyle diyalog kurarak sorunlar ile ilgili çözümler önerir.OOOOOOOO
3Yaşam boyu öğrenme bilinciyle toplumsal gelişmeleri, duyarlılıkları, tüketici davranışlarındaki değişimleri ve reklamcılıkla ilgili yenilikleri takip ederek oluşturduğu reklam içeriği ile ilişkilendirir.OOOOOOOO
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
11234567
1Pazar bölümlendirmesine dair bilgi sahibi olarak hedef kitleye ve iletişim ortamlarının farklı özelliklerine uygun reklam içeriği oluşturur ve etkili bir şekilde sunabilir.OOOOOOOO
2Geleneksel ve yeni medyada yürütülen reklam kampanya süreçlerine dair edindiği bilgiyi, bağımsız ya da ekip üyesi olarak, süreçler dahilinde planlar ve yönetir. OOOOOOOO
3Reklamcılıkla ilgili medya stratejisini oluşturur ve uygular.OOOOOOOO
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var