| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve
yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış
- Tasarımın teknolojik, sosyolojik,
ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin
bilgi ve kavrayış
- Tasarımın iletişim ve etkileşimine
ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
| | | |
| 2 | İlgili temel alanda tasarım sürecinde
kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme,
geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve
kavrayışı
| | | |
| 3 | İlgili temel alanda malzeme, üretim
yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve
standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi
ve kavrayışı
| | | |
| 4 | İlgili temel alanda gerekli, düşünsel,
söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik,
sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin
bilgi ve kavrayışı
| | | |
| 5 | İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi,
pazarlama ve tüketici davranışları konusunda
bilgi ve kavrayış
| | | |
| 6 | Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik,
standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda
bilgi
| | | |
| 7 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler
konusunda bilgi ve kavrayış | | | |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | Tasarım alanında
yaratıcı, yenilikçi
düşünme becerileri ile
olgular ve sorunlar için
gerekli araştırmaları
gerçekleştirerek
çözümler üretebilme
becerisi | | | |
| 2 | Tasarıma yönelik
problem tanımlama,
kullanıcı ihtiyaçlarını
belirleyerek sahip
olduğu estetik ve teknik
bilgi, kavrayış ve
becerileri kullanarak
ürün geliştirme becerisi
| | | |
| 3 | Tasarım sürecinde
disiplinler arası çalışma
becerisi ve ekip çalışma
| | | |
| 4 | Sürdürülebilir
tasarım kavramını ürün
tasarım sürecinde
dikkate alarak
uygulama becerisi | | | |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | Bir ürün tasarımı projesini
başından sonuna bağımsız
olarak yürütebilme
yetkinliğine sahiptir.
| | | |
| 2 | Bir ürün tasarımı proje
ekibinde ortak çalışmaları
yönetebilme,
değerlendirebilme ve
geliştirebilme yetkinliği
| | | |
| 3 | Tasarım projesinde
disiplinler arası çalışabilme,
çok disiplinli çalışmalarda
bireysel ve ortak sorumluluk
alma yetisi | | | |
| Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | Alanındaki gelişen bilgi ve
yöntemleri değerlendirerek
uygulama
| | | |
| 2 | Yaşam boyu öğrenme
bilinciyle hareket edebilme. | | | |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | Alanıyla ilgili yaklaşım,
düşünce ve problemlere
yönelik çözümlemeleri uzman
ve uzman olmayan paydaşlara
aktarabilme
| | | |
| 2 | Toplumsal sorumluluk
bilinciyle çevreye fayda
sağlayacak tasarım
projelerini, etkinliklerini ve iş
birliklerini düzenleyebilme ve
uygulayabilme
| | | |
| 3 | Bir yabancı dili en az
Avrupa Dil Portföyü B1
Genel Düzeyinde kullanarak
alanındaki gelişmeleri izler ve
meslektaşları ile etkili iletişim
kurabilme
| | | |
| 4 | En az Avrupa Bilgisayar
Kullanma Lisansı İleri
Düzeyinde bilgisayar yazılımı
ile birlikte alanının
gerektirdiği bilişim (bilgi ve
iletişim) teknolojilerini
etkileşimli olarak
kullanabilme | | | |
| Alana Özgü Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 1 |
| 1 | Meslek alanında, mesleki
uygulamada ve mesleki
araştırmalarda, etik ve
davranış kurallarına
ilişkin kavrayış, davranma
alışkanlığı ve toplumsal
sorumluluk bilinciyle hareket
edebilmE | | | |
| 2 | Tasarım sürecinde olası
toplumsal, çevresel ve etik
sonuçlarını dikkate alarak
karar verebilmek için gerekli
temeli oluşturacak verileri
toplar, geliştirir ve özgün
tasarım yaklaşımını ortaya
koyarak yorumlayabilme
| | | |
| 3 | İnsan
değerinin
bilgisiyle,
insan
haklarına
saygılı ve
insan
odaklı
tasarım
yaklaşımı
yla sosyal
ve
kültürel
haklara
gözeterek
ve
çevresel
etkileri
dikkate
alarak
hareket
edebilme | | | |
| İlişki Yüzdesi | | | |
| *Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |