ENDÜSTRİYEL TASARIM (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11
1İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
2İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı
3İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı
4İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı
5İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış
6Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi
7Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11
1Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisi
2Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi
3Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma
4Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisi
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
2Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği
3Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisi
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama
2Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11
1Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme
2Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme
3Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme
4En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
11
1Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmE
2Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme
3İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilme
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
11
1İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
2İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı
3İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı
4İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı
5İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış
6Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi
7Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
11
1Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisi
2Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi
3Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma
4Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisi
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
11
1Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
2Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği
3Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisi
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
11
1Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama
2Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
11
1Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme
2Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme
3Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme
4En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
11
1Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmE
2Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme
3İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilme
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11
1İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış OO
2İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı OO
3İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı OO
4İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı OO
5İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış OO
6Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi OO
7Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışOO
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11
1Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisiOO
2Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi OO
3Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma OO
4Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisiOO
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir. OO
2Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği OO
3Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisiOO
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama OO
2Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.OO
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11
1Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme OO
2Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme OO
3Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme OO
4En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilmeOO
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
11
1Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmEOO
2Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme OO
3İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilmeOO
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var