İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
12341
1Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.55555100.00
2 İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirir uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.55555100.00
3Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlar.55555100.00
4Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçer, kullanır ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirir.55555100.00
5İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir, bilgiye ulaşır, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanır.55555100.00
6Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanır.55555100.00
7İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanır ve dil becerilerinin öğretiminde kullanır.55555100.00
8İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanır.55555100.00
9Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahiptir.55555100.00
10Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygular.55555100.00
İlişki Yüzdesi100.00100.00100.00100.00100.00100.00
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
12341
1Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
2 İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirir uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
3Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlar.ÇYÇYÇYÇYÇY
4Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçer, kullanır ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirir.ÇYÇYÇYÇYÇY
5İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir, bilgiye ulaşır, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
6Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
7İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanır ve dil becerilerinin öğretiminde kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
8İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanır.ÇYÇYÇYÇYÇY
9Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahiptir.ÇYÇYÇYÇYÇY
10Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygular.ÇYÇYÇYÇYÇY
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek1010101010
#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
12341
1Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.XXXXX100.00
2 İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirir uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.XXXXX100.00
3Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlar.XXXXX100.00
4Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçer, kullanır ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirir.XXXXX100.00
5İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirir, bilgiye ulaşır, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanır.XXXXX100.00
6Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanır.XXXXX100.00
7İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanır ve dil becerilerinin öğretiminde kullanır.XXXXX100.00
8İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanır.XXXXX100.00
9Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahiptir.XXXXX100.00
10Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygular.XXXXX100.00
İlişki Yüzdesi100.00100.00100.00100.00100.00100.00
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var