KAMU YÖNETİMİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
123123
1Kamu Yönetimi Kuramları Bilgisi: Mezunlar, klasik ve çağdaş kamu yönetimi kuramlarını (örneğin Weberyen bürokrasi modeli, Yeni Kamu Yönetimi, Dijital Dönüşüm Paradigmaları) kavrar; Türkiye ve dünyadaki kamu yönetimi tarihsel süreçlerini, siyasal dönüşümleri ve kuramsal paradigmaların zaman içindeki evrimini analitik bir perspektifle bilir.55554493.33
2Devlet, Yönetim, Yerel Yönetimler ve Politik Sistemler Hakkında Karşılaştırmalı Bilgi: Öğrenciler, devlet teorileri, merkezi-yerel ilişkiler, bölgesel politikalar, kamu personel yönetimi ve yönetişim modelleri gibi alanlarda Türkiye'deki uygulamalar ile uluslararası örnekler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir; çeşitli siyasal sistem ve kamu yönetim modellerinin kurumlaşmış biçimlerini anlar.555555100.00
3Politik ve Toplumsal Süreçler, Katılım ve Sivil Toplum Bilgisi: Mezunlar, siyasal davranış, toplumsal hareketler, katılımcılık, sivil toplum örgütleri ve siyasal iletişim gibi süreçleri — hem teorik perspektiflerle hem çağdaş vakalarla — yorumlayabilir; demokrasi teorileri, aktör-analizi, katılım modelleri hakkında güncel kuramsal ve ampirik bilgiye sahiptir.44444480.00
4Kamu Politikası Analizi, Dijital Yönetişim ve Çevresel-Yönetsel Bilgi: Öğrenciler, kamu politikalarının tasarımı, analizi ve değerlendirilmesinde gerekli teorik ve metodolojik çerçeveleri (örneğin politika döngüsü, karar alma teorileri, performans değerlendirme) kavrar; ayrıca e-devlet, dijital yönetişim, veri temelli yönetişim, çevre ve kentleşme sorunlarına ilişkin yönetsel bilgi altyapısına sahiptir.44444480.00
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
123123
1Analiz, sentez ve eleştirel değerlendirme becerisi: Öğrenci, kamu yönetimi ve siyaset bilimindeki teorik kavramları, kuramsal yaklaşımları, tarihsel süreçleri ve güncel olguları — örneğin devlet kuramları, demokratik dönüşümler, kentleşme süreçleri — analiz eder; bu analizlere dayanarak alternatif yorum ve çözüm önerileri sentezler; bu önerileri eleştirel bir bakışla değerlendirir.55555496.67
2Politika tasarımı, uyarlama ve uygulama becerisi: Öğrenci, kamu politikalarının tasarımı, uyarlanması ve sahada uygulanması süreçlerinde bilimsel ve pratik araçları kullanabilir; karar alma, program geliştirme, izleme ve değerlendirme yöntemlerini (nitel ve nicel analiz araçları, performans göstergeleri, geri bildirim mekanizmaları) pratik projelerde ya da simülasyonlarda uygular.555555100.00
3Bağlam duyarlılığı ve çok ölçekli problem çözme becerisi: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde kamu yönetimi sorunlarını ve politikaları inceler; çevresel, kentsel, toplumsal, teknolojik değişkenleri göz önünde bulundurarak (örneğin kentleşme ve çevre sorunları, e-devlet dönüşümü, bölgesel eşitsizlikler) çok boyutlu problemler için uygun strateji, politika ya da müdahale planları oluşturur ve bu planları uygulamaya dönük olarak gerekirse revize eder.44444480.00
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
123123
1Yönetsel Sorumluluk ve Etik Karar Verme Yetkinliği: Kamu görevlisi olarak (örneğin kaymakam, hâkim, vali yardımcısı vs.) çalışan kişi, etkin yönetsel ve idari karar süreçlerinde etik ve hukuki ilkeleri içselleştirebilir; kamu yararını gözeterek, çatışan toplumsal değerler arasında dengeli kararlar alabilir; mevzuat, hesap verebilirlik, şeffaflık, kamu kaynaklarının etkin kullanımı gibi temel ilkeleri uygulamaya dönüştürebilir.55554596.67
2Liderlik, Koordinasyon ve Çok Paydaşla İş Birliği Yetkinliği: Mezun, kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, özel sektör ve uluslararası aktörler gibi farklı paydaşlarla çalışmayı organize edebilir; ekip yönetimi, koordinasyon, yönlendirme, stratejik iletişim ve kriz dönemlerinde liderlik rolü üstlenme becerisi gösterebilir; çok aktörlü projelerde uzlaşma ve yönetişim süreçlerini yönetebilir.44445586.67
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
123123
1Eleştirel düşünme, farklı perspektifleri sentezleme ve yenilikçi çözüm üretme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi alanındaki teorik kuramları, tarihi süreçleri ve çağdaş olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; farklı disiplinlerden (siyaset bilimi, sosyoloji, ekonomi) gelen perspektifleri sentezleyerek kamu sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar önerebilir. Bu yetkinlik, öğrencinin kendi sorularını üretmesini, paradigmal sınırları sorgulamasını ve değişen kamu dünyasında yaratıcı çözümler geliştirmesini sağlar.44445586.67
2Öğrenmeyi yöneten, kendini yeniden yapılandıran ve karmaşık durumlarla başa çıkabilen entelektüel özerklik: Öğrenci, bilgi kaynaklarını (akademik literatür, veri setleri, uluslararası anlaşmalar,) etkin biçimde seçer, değerlendirir ve kendi öğrenme sürecini stratejik olarak yönetir; belirsizlik içeren veya çok değişkenli kamu problemlerine karşı analiz ve çözüm süreçlerinde esnek davranır, gerektiğinde kendi kavramsal çerçevesini revize edebilir. Bu yetkinlik, mezunların ilerleyen yıllarda kendilerini mesleki olarak güncel tutabilmelerini, yeni yönetim paradigmalarına adapte olabilmelerini destekler.33445580.00
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
123123
1Çok paydaşlı ortamlarda etkili iletişim kurma ve katılımcı diyalog geliştirme yetkinliği: Öğrenci, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve vatandaşlar arasında açık, kapsayıcı ve etik temelli bir iletişim kurabilir. Yazılı, sözlü ve dijital iletişim araçlarını etkili biçimde kullanarak farklı toplumsal grupların görüşlerini bütünleştiren, katılımı teşvik eden diyalog süreçleri tasarlayabilir. Bu yetkinlik, geleceğin kamu yöneticilerinin demokratik yönetişim ortamında güvene dayalı iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmesini hedefler.44555593.33
2Kolektif çalışma, sosyal sorumluluk ve kültürlerarası işbirliği yetkinliği: Öğrenci, toplumsal sorunların çözümüne yönelik projelerde ekip çalışması yürütürken farklı kültürel, sosyal ve disipliner arka planlara sahip bireylerle etkili biçimde işbirliği yapabilir. Etik duyarlılıkla hareket eder, sosyal adalet ve sürdürülebilirlik ilkelerini gözeterek toplumsal yarar odaklı çalışmalar planlayabilir. Bu yetkinlik, öğrencinin küresel ölçekte yönetişim süreçlerinde yer alabilecek sosyal bilinç ve empati düzeyine ulaşmasını sağlar.44455590.00
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
123123
1Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını bütüncül ve eleştirel biçimde analiz etme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi disiplininin temel kuramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel yönetişim modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Kamu politikalarının tasarım, uygulama ve denetim süreçlerini teorik bilgiye dayalı biçimde analiz eder; yönetim sorunlarını bilimsel yöntemlerle çözümlemeye yönelik eleştirel düşünme becerisi geliştirir.55554493.33
2Kamu yönetiminde dijital dönüşüm, veri temelli karar alma ve yenilikçi yönetim araçlarını kullanma yetkinliği: Öğrenci, e-devlet, açık veri, yapay zekâ destekli yönetim ve dijital etik gibi çağdaş kamu yönetimi uygulamalarını kavrar ve bu teknolojik dönüşümün yönetsel süreçlerdeki etkilerini değerlendirebilir. Dijitalleşmenin kamu hizmetlerinde etkinlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik üzerindeki rolünü çözümleyerek yenilikçi yönetim modelleri geliştirebilir.44455590.00
3Sürdürülebilir, kapsayıcı ve çok düzeyli yönetişim süreçlerinde stratejik rol üstlenme yetkinliği: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde kamu kurumları, sivil toplum ve özel sektör arasında işbirliği geliştirebilecek yönetişim becerilerine sahiptir. Sosyal adalet, çevresel sürdürülebilirlik ve demokratik katılım ilkeleri çerçevesinde politika geliştirme ve uygulama süreçlerinde liderlik gösterebilir.34455586.67
İlişki Yüzdesi85.0086.2588.7592.5092.5092.5089.58
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
123123
1Kamu Yönetimi Kuramları Bilgisi: Mezunlar, klasik ve çağdaş kamu yönetimi kuramlarını (örneğin Weberyen bürokrasi modeli, Yeni Kamu Yönetimi, Dijital Dönüşüm Paradigmaları) kavrar; Türkiye ve dünyadaki kamu yönetimi tarihsel süreçlerini, siyasal dönüşümleri ve kuramsal paradigmaların zaman içindeki evrimini analitik bir perspektifle bilir.ÇYÇYÇYÇYYY
2Devlet, Yönetim, Yerel Yönetimler ve Politik Sistemler Hakkında Karşılaştırmalı Bilgi: Öğrenciler, devlet teorileri, merkezi-yerel ilişkiler, bölgesel politikalar, kamu personel yönetimi ve yönetişim modelleri gibi alanlarda Türkiye'deki uygulamalar ile uluslararası örnekler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir; çeşitli siyasal sistem ve kamu yönetim modellerinin kurumlaşmış biçimlerini anlar.ÇYÇYÇYÇYÇYÇY
3Politik ve Toplumsal Süreçler, Katılım ve Sivil Toplum Bilgisi: Mezunlar, siyasal davranış, toplumsal hareketler, katılımcılık, sivil toplum örgütleri ve siyasal iletişim gibi süreçleri — hem teorik perspektiflerle hem çağdaş vakalarla — yorumlayabilir; demokrasi teorileri, aktör-analizi, katılım modelleri hakkında güncel kuramsal ve ampirik bilgiye sahiptir.YYYYYY
4Kamu Politikası Analizi, Dijital Yönetişim ve Çevresel-Yönetsel Bilgi: Öğrenciler, kamu politikalarının tasarımı, analizi ve değerlendirilmesinde gerekli teorik ve metodolojik çerçeveleri (örneğin politika döngüsü, karar alma teorileri, performans değerlendirme) kavrar; ayrıca e-devlet, dijital yönetişim, veri temelli yönetişim, çevre ve kentleşme sorunlarına ilişkin yönetsel bilgi altyapısına sahiptir.YYYYYY
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
123123
1Analiz, sentez ve eleştirel değerlendirme becerisi: Öğrenci, kamu yönetimi ve siyaset bilimindeki teorik kavramları, kuramsal yaklaşımları, tarihsel süreçleri ve güncel olguları — örneğin devlet kuramları, demokratik dönüşümler, kentleşme süreçleri — analiz eder; bu analizlere dayanarak alternatif yorum ve çözüm önerileri sentezler; bu önerileri eleştirel bir bakışla değerlendirir.ÇYÇYÇYÇYÇYY
2Politika tasarımı, uyarlama ve uygulama becerisi: Öğrenci, kamu politikalarının tasarımı, uyarlanması ve sahada uygulanması süreçlerinde bilimsel ve pratik araçları kullanabilir; karar alma, program geliştirme, izleme ve değerlendirme yöntemlerini (nitel ve nicel analiz araçları, performans göstergeleri, geri bildirim mekanizmaları) pratik projelerde ya da simülasyonlarda uygular.ÇYÇYÇYÇYÇYÇY
3Bağlam duyarlılığı ve çok ölçekli problem çözme becerisi: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde kamu yönetimi sorunlarını ve politikaları inceler; çevresel, kentsel, toplumsal, teknolojik değişkenleri göz önünde bulundurarak (örneğin kentleşme ve çevre sorunları, e-devlet dönüşümü, bölgesel eşitsizlikler) çok boyutlu problemler için uygun strateji, politika ya da müdahale planları oluşturur ve bu planları uygulamaya dönük olarak gerekirse revize eder.YYYYYY
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
123123
1Yönetsel Sorumluluk ve Etik Karar Verme Yetkinliği: Kamu görevlisi olarak (örneğin kaymakam, hâkim, vali yardımcısı vs.) çalışan kişi, etkin yönetsel ve idari karar süreçlerinde etik ve hukuki ilkeleri içselleştirebilir; kamu yararını gözeterek, çatışan toplumsal değerler arasında dengeli kararlar alabilir; mevzuat, hesap verebilirlik, şeffaflık, kamu kaynaklarının etkin kullanımı gibi temel ilkeleri uygulamaya dönüştürebilir.ÇYÇYÇYÇYYÇY
2Liderlik, Koordinasyon ve Çok Paydaşla İş Birliği Yetkinliği: Mezun, kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, özel sektör ve uluslararası aktörler gibi farklı paydaşlarla çalışmayı organize edebilir; ekip yönetimi, koordinasyon, yönlendirme, stratejik iletişim ve kriz dönemlerinde liderlik rolü üstlenme becerisi gösterebilir; çok aktörlü projelerde uzlaşma ve yönetişim süreçlerini yönetebilir.YYYYÇYÇY
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
123123
1Eleştirel düşünme, farklı perspektifleri sentezleme ve yenilikçi çözüm üretme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi alanındaki teorik kuramları, tarihi süreçleri ve çağdaş olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; farklı disiplinlerden (siyaset bilimi, sosyoloji, ekonomi) gelen perspektifleri sentezleyerek kamu sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar önerebilir. Bu yetkinlik, öğrencinin kendi sorularını üretmesini, paradigmal sınırları sorgulamasını ve değişen kamu dünyasında yaratıcı çözümler geliştirmesini sağlar.YYYYÇYÇY
2Öğrenmeyi yöneten, kendini yeniden yapılandıran ve karmaşık durumlarla başa çıkabilen entelektüel özerklik: Öğrenci, bilgi kaynaklarını (akademik literatür, veri setleri, uluslararası anlaşmalar,) etkin biçimde seçer, değerlendirir ve kendi öğrenme sürecini stratejik olarak yönetir; belirsizlik içeren veya çok değişkenli kamu problemlerine karşı analiz ve çözüm süreçlerinde esnek davranır, gerektiğinde kendi kavramsal çerçevesini revize edebilir. Bu yetkinlik, mezunların ilerleyen yıllarda kendilerini mesleki olarak güncel tutabilmelerini, yeni yönetim paradigmalarına adapte olabilmelerini destekler.OOYYÇYÇY
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
123123
1Çok paydaşlı ortamlarda etkili iletişim kurma ve katılımcı diyalog geliştirme yetkinliği: Öğrenci, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve vatandaşlar arasında açık, kapsayıcı ve etik temelli bir iletişim kurabilir. Yazılı, sözlü ve dijital iletişim araçlarını etkili biçimde kullanarak farklı toplumsal grupların görüşlerini bütünleştiren, katılımı teşvik eden diyalog süreçleri tasarlayabilir. Bu yetkinlik, geleceğin kamu yöneticilerinin demokratik yönetişim ortamında güvene dayalı iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmesini hedefler.YYÇYÇYÇYÇY
2Kolektif çalışma, sosyal sorumluluk ve kültürlerarası işbirliği yetkinliği: Öğrenci, toplumsal sorunların çözümüne yönelik projelerde ekip çalışması yürütürken farklı kültürel, sosyal ve disipliner arka planlara sahip bireylerle etkili biçimde işbirliği yapabilir. Etik duyarlılıkla hareket eder, sosyal adalet ve sürdürülebilirlik ilkelerini gözeterek toplumsal yarar odaklı çalışmalar planlayabilir. Bu yetkinlik, öğrencinin küresel ölçekte yönetişim süreçlerinde yer alabilecek sosyal bilinç ve empati düzeyine ulaşmasını sağlar.YYYÇYÇYÇY
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
123123
1Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını bütüncül ve eleştirel biçimde analiz etme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi disiplininin temel kuramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel yönetişim modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Kamu politikalarının tasarım, uygulama ve denetim süreçlerini teorik bilgiye dayalı biçimde analiz eder; yönetim sorunlarını bilimsel yöntemlerle çözümlemeye yönelik eleştirel düşünme becerisi geliştirir.ÇYÇYÇYÇYYY
2Kamu yönetiminde dijital dönüşüm, veri temelli karar alma ve yenilikçi yönetim araçlarını kullanma yetkinliği: Öğrenci, e-devlet, açık veri, yapay zekâ destekli yönetim ve dijital etik gibi çağdaş kamu yönetimi uygulamalarını kavrar ve bu teknolojik dönüşümün yönetsel süreçlerdeki etkilerini değerlendirebilir. Dijitalleşmenin kamu hizmetlerinde etkinlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik üzerindeki rolünü çözümleyerek yenilikçi yönetim modelleri geliştirebilir.YYYÇYÇYÇY
3Sürdürülebilir, kapsayıcı ve çok düzeyli yönetişim süreçlerinde stratejik rol üstlenme yetkinliği: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde kamu kurumları, sivil toplum ve özel sektör arasında işbirliği geliştirebilecek yönetişim becerilerine sahiptir. Sosyal adalet, çevresel sürdürülebilirlik ve demokratik katılım ilkeleri çerçevesinde politika geliştirme ve uygulama süreçlerinde liderlik gösterebilir.OYYÇYÇYÇY
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta21
4-Yüksek899666
5-Çok Yüksek667101010
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
123123
1Kamu Yönetimi Kuramları Bilgisi: Mezunlar, klasik ve çağdaş kamu yönetimi kuramlarını (örneğin Weberyen bürokrasi modeli, Yeni Kamu Yönetimi, Dijital Dönüşüm Paradigmaları) kavrar; Türkiye ve dünyadaki kamu yönetimi tarihsel süreçlerini, siyasal dönüşümleri ve kuramsal paradigmaların zaman içindeki evrimini analitik bir perspektifle bilir.XXXXXX100.00
2Devlet, Yönetim, Yerel Yönetimler ve Politik Sistemler Hakkında Karşılaştırmalı Bilgi: Öğrenciler, devlet teorileri, merkezi-yerel ilişkiler, bölgesel politikalar, kamu personel yönetimi ve yönetişim modelleri gibi alanlarda Türkiye'deki uygulamalar ile uluslararası örnekler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir; çeşitli siyasal sistem ve kamu yönetim modellerinin kurumlaşmış biçimlerini anlar.XXXXXX100.00
3Politik ve Toplumsal Süreçler, Katılım ve Sivil Toplum Bilgisi: Mezunlar, siyasal davranış, toplumsal hareketler, katılımcılık, sivil toplum örgütleri ve siyasal iletişim gibi süreçleri — hem teorik perspektiflerle hem çağdaş vakalarla — yorumlayabilir; demokrasi teorileri, aktör-analizi, katılım modelleri hakkında güncel kuramsal ve ampirik bilgiye sahiptir.XXXXXX100.00
4Kamu Politikası Analizi, Dijital Yönetişim ve Çevresel-Yönetsel Bilgi: Öğrenciler, kamu politikalarının tasarımı, analizi ve değerlendirilmesinde gerekli teorik ve metodolojik çerçeveleri (örneğin politika döngüsü, karar alma teorileri, performans değerlendirme) kavrar; ayrıca e-devlet, dijital yönetişim, veri temelli yönetişim, çevre ve kentleşme sorunlarına ilişkin yönetsel bilgi altyapısına sahiptir.XXXXXX100.00
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
123123
1Analiz, sentez ve eleştirel değerlendirme becerisi: Öğrenci, kamu yönetimi ve siyaset bilimindeki teorik kavramları, kuramsal yaklaşımları, tarihsel süreçleri ve güncel olguları — örneğin devlet kuramları, demokratik dönüşümler, kentleşme süreçleri — analiz eder; bu analizlere dayanarak alternatif yorum ve çözüm önerileri sentezler; bu önerileri eleştirel bir bakışla değerlendirir.XXXXXX100.00
2Politika tasarımı, uyarlama ve uygulama becerisi: Öğrenci, kamu politikalarının tasarımı, uyarlanması ve sahada uygulanması süreçlerinde bilimsel ve pratik araçları kullanabilir; karar alma, program geliştirme, izleme ve değerlendirme yöntemlerini (nitel ve nicel analiz araçları, performans göstergeleri, geri bildirim mekanizmaları) pratik projelerde ya da simülasyonlarda uygular.XXXXXX100.00
3Bağlam duyarlılığı ve çok ölçekli problem çözme becerisi: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde kamu yönetimi sorunlarını ve politikaları inceler; çevresel, kentsel, toplumsal, teknolojik değişkenleri göz önünde bulundurarak (örneğin kentleşme ve çevre sorunları, e-devlet dönüşümü, bölgesel eşitsizlikler) çok boyutlu problemler için uygun strateji, politika ya da müdahale planları oluşturur ve bu planları uygulamaya dönük olarak gerekirse revize eder.XXXXXX100.00
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
123123
1Yönetsel Sorumluluk ve Etik Karar Verme Yetkinliği: Kamu görevlisi olarak (örneğin kaymakam, hâkim, vali yardımcısı vs.) çalışan kişi, etkin yönetsel ve idari karar süreçlerinde etik ve hukuki ilkeleri içselleştirebilir; kamu yararını gözeterek, çatışan toplumsal değerler arasında dengeli kararlar alabilir; mevzuat, hesap verebilirlik, şeffaflık, kamu kaynaklarının etkin kullanımı gibi temel ilkeleri uygulamaya dönüştürebilir.XXXXXX100.00
2Liderlik, Koordinasyon ve Çok Paydaşla İş Birliği Yetkinliği: Mezun, kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, özel sektör ve uluslararası aktörler gibi farklı paydaşlarla çalışmayı organize edebilir; ekip yönetimi, koordinasyon, yönlendirme, stratejik iletişim ve kriz dönemlerinde liderlik rolü üstlenme becerisi gösterebilir; çok aktörlü projelerde uzlaşma ve yönetişim süreçlerini yönetebilir.XXXXXX100.00
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
123123
1Eleştirel düşünme, farklı perspektifleri sentezleme ve yenilikçi çözüm üretme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi alanındaki teorik kuramları, tarihi süreçleri ve çağdaş olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; farklı disiplinlerden (siyaset bilimi, sosyoloji, ekonomi) gelen perspektifleri sentezleyerek kamu sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar önerebilir. Bu yetkinlik, öğrencinin kendi sorularını üretmesini, paradigmal sınırları sorgulamasını ve değişen kamu dünyasında yaratıcı çözümler geliştirmesini sağlar.XXXXXX100.00
2Öğrenmeyi yöneten, kendini yeniden yapılandıran ve karmaşık durumlarla başa çıkabilen entelektüel özerklik: Öğrenci, bilgi kaynaklarını (akademik literatür, veri setleri, uluslararası anlaşmalar,) etkin biçimde seçer, değerlendirir ve kendi öğrenme sürecini stratejik olarak yönetir; belirsizlik içeren veya çok değişkenli kamu problemlerine karşı analiz ve çözüm süreçlerinde esnek davranır, gerektiğinde kendi kavramsal çerçevesini revize edebilir. Bu yetkinlik, mezunların ilerleyen yıllarda kendilerini mesleki olarak güncel tutabilmelerini, yeni yönetim paradigmalarına adapte olabilmelerini destekler.XXXXXX100.00
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
123123
1Çok paydaşlı ortamlarda etkili iletişim kurma ve katılımcı diyalog geliştirme yetkinliği: Öğrenci, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve vatandaşlar arasında açık, kapsayıcı ve etik temelli bir iletişim kurabilir. Yazılı, sözlü ve dijital iletişim araçlarını etkili biçimde kullanarak farklı toplumsal grupların görüşlerini bütünleştiren, katılımı teşvik eden diyalog süreçleri tasarlayabilir. Bu yetkinlik, geleceğin kamu yöneticilerinin demokratik yönetişim ortamında güvene dayalı iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmesini hedefler.XXXXXX100.00
2Kolektif çalışma, sosyal sorumluluk ve kültürlerarası işbirliği yetkinliği: Öğrenci, toplumsal sorunların çözümüne yönelik projelerde ekip çalışması yürütürken farklı kültürel, sosyal ve disipliner arka planlara sahip bireylerle etkili biçimde işbirliği yapabilir. Etik duyarlılıkla hareket eder, sosyal adalet ve sürdürülebilirlik ilkelerini gözeterek toplumsal yarar odaklı çalışmalar planlayabilir. Bu yetkinlik, öğrencinin küresel ölçekte yönetişim süreçlerinde yer alabilecek sosyal bilinç ve empati düzeyine ulaşmasını sağlar.XXXXXX100.00
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
123123
1Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını bütüncül ve eleştirel biçimde analiz etme yetkinliği: Öğrenci, kamu yönetimi disiplininin temel kuramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel yönetişim modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Kamu politikalarının tasarım, uygulama ve denetim süreçlerini teorik bilgiye dayalı biçimde analiz eder; yönetim sorunlarını bilimsel yöntemlerle çözümlemeye yönelik eleştirel düşünme becerisi geliştirir.XXXXXX100.00
2Kamu yönetiminde dijital dönüşüm, veri temelli karar alma ve yenilikçi yönetim araçlarını kullanma yetkinliği: Öğrenci, e-devlet, açık veri, yapay zekâ destekli yönetim ve dijital etik gibi çağdaş kamu yönetimi uygulamalarını kavrar ve bu teknolojik dönüşümün yönetsel süreçlerdeki etkilerini değerlendirebilir. Dijitalleşmenin kamu hizmetlerinde etkinlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik üzerindeki rolünü çözümleyerek yenilikçi yönetim modelleri geliştirebilir.XXXXXX100.00
3Sürdürülebilir, kapsayıcı ve çok düzeyli yönetişim süreçlerinde stratejik rol üstlenme yetkinliği: Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde kamu kurumları, sivil toplum ve özel sektör arasında işbirliği geliştirebilecek yönetişim becerilerine sahiptir. Sosyal adalet, çevresel sürdürülebilirlik ve demokratik katılım ilkeleri çerçevesinde politika geliştirme ve uygulama süreçlerinde liderlik gösterebilir.XXXXXX100.00
İlişki Yüzdesi100.00100.00100.00100.00100.00100.00100.00
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var