| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Kamu Yönetimi Kuramları Bilgisi:
Mezunlar, klasik ve çağdaş kamu yönetimi kuramlarını (örneğin Weberyen bürokrasi
modeli, Yeni Kamu Yönetimi, Dijital Dönüşüm Paradigmaları) kavrar; Türkiye ve
dünyadaki kamu yönetimi tarihsel süreçlerini, siyasal dönüşümleri ve kuramsal
paradigmaların zaman içindeki evrimini analitik bir perspektifle bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 93.33 |
| 2 | Devlet, Yönetim, Yerel Yönetimler ve Politik Sistemler Hakkında Karşılaştırmalı
Bilgi:
Öğrenciler, devlet teorileri, merkezi-yerel ilişkiler, bölgesel politikalar, kamu personel
yönetimi ve yönetişim modelleri gibi alanlarda Türkiye'deki uygulamalar ile
uluslararası örnekler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir; çeşitli siyasal sistem
ve kamu yönetim modellerinin kurumlaşmış biçimlerini anlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 100.00 |
| 3 | Politik ve Toplumsal Süreçler, Katılım ve Sivil Toplum Bilgisi:
Mezunlar, siyasal davranış, toplumsal hareketler, katılımcılık, sivil toplum örgütleri ve
siyasal iletişim gibi süreçleri — hem teorik perspektiflerle hem çağdaş vakalarla —
yorumlayabilir; demokrasi teorileri, aktör-analizi, katılım modelleri hakkında güncel
kuramsal ve ampirik bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 80.00 |
| 4 | Kamu Politikası Analizi, Dijital Yönetişim ve Çevresel-Yönetsel Bilgi:
Öğrenciler, kamu politikalarının tasarımı, analizi ve değerlendirilmesinde gerekli
teorik ve metodolojik çerçeveleri (örneğin politika döngüsü, karar alma teorileri,
performans değerlendirme) kavrar; ayrıca e-devlet, dijital yönetişim, veri temelli
yönetişim, çevre ve kentleşme sorunlarına ilişkin yönetsel bilgi altyapısına sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 80.00 |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Analiz, sentez ve eleştirel değerlendirme becerisi:
Öğrenci, kamu yönetimi ve siyaset bilimindeki teorik kavramları, kuramsal
yaklaşımları, tarihsel süreçleri ve güncel olguları — örneğin devlet kuramları,
demokratik dönüşümler, kentleşme süreçleri — analiz eder; bu analizlere dayanarak
alternatif yorum ve çözüm önerileri sentezler; bu önerileri eleştirel bir bakışla
değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 96.67 |
| 2 | Politika tasarımı, uyarlama ve uygulama becerisi:
Öğrenci, kamu politikalarının tasarımı, uyarlanması ve sahada uygulanması
süreçlerinde bilimsel ve pratik araçları kullanabilir; karar alma, program geliştirme,
izleme ve değerlendirme yöntemlerini (nitel ve nicel analiz araçları, performans
göstergeleri, geri bildirim mekanizmaları) pratik projelerde ya da simülasyonlarda
uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 100.00 |
| 3 | Bağlam duyarlılığı ve çok ölçekli problem çözme becerisi:
Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası ölçeklerde kamu yönetimi sorunlarını ve
politikaları inceler; çevresel, kentsel, toplumsal, teknolojik değişkenleri göz önünde
bulundurarak (örneğin kentleşme ve çevre sorunları, e-devlet dönüşümü, bölgesel
eşitsizlikler) çok boyutlu problemler için uygun strateji, politika ya da müdahale
planları oluşturur ve bu planları uygulamaya dönük olarak gerekirse revize eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 80.00 |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Yönetsel Sorumluluk ve Etik Karar Verme Yetkinliği:
Kamu görevlisi olarak (örneğin kaymakam, hâkim, vali yardımcısı vs.) çalışan kişi,
etkin yönetsel ve idari karar süreçlerinde etik ve hukuki ilkeleri içselleştirebilir; kamu
yararını gözeterek, çatışan toplumsal değerler arasında dengeli kararlar alabilir;
mevzuat, hesap verebilirlik, şeffaflık, kamu kaynaklarının etkin kullanımı gibi temel
ilkeleri uygulamaya dönüştürebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 96.67 |
| 2 | Liderlik, Koordinasyon ve Çok Paydaşla İş Birliği Yetkinliği:
Mezun, kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, özel sektör ve
uluslararası aktörler gibi farklı paydaşlarla çalışmayı organize edebilir; ekip yönetimi,
koordinasyon, yönlendirme, stratejik iletişim ve kriz dönemlerinde liderlik rolü
üstlenme becerisi gösterebilir; çok aktörlü projelerde uzlaşma ve yönetişim süreçlerini
yönetebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 86.67 |
| Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Eleştirel düşünme, farklı perspektifleri sentezleme ve yenilikçi çözüm üretme
yetkinliği:
Öğrenci, kamu yönetimi alanındaki teorik kuramları, tarihi süreçleri ve çağdaş olguları
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir; farklı disiplinlerden (siyaset bilimi, sosyoloji,
ekonomi) gelen perspektifleri sentezleyerek kamu sorunlarına yenilikçi yaklaşımlar
önerebilir. Bu yetkinlik, öğrencinin kendi sorularını üretmesini, paradigmal sınırları
sorgulamasını ve değişen kamu dünyasında yaratıcı çözümler geliştirmesini sağlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 86.67 |
| 2 | Öğrenmeyi yöneten, kendini yeniden yapılandıran ve karmaşık durumlarla başa
çıkabilen entelektüel özerklik:
Öğrenci, bilgi kaynaklarını (akademik literatür, veri setleri, uluslararası anlaşmalar,)
etkin biçimde seçer, değerlendirir ve kendi öğrenme sürecini stratejik olarak yönetir;
belirsizlik içeren veya çok değişkenli kamu problemlerine karşı analiz ve çözüm
süreçlerinde esnek davranır, gerektiğinde kendi kavramsal çerçevesini revize edebilir.
Bu yetkinlik, mezunların ilerleyen yıllarda kendilerini mesleki olarak güncel
tutabilmelerini, yeni yönetim paradigmalarına adapte olabilmelerini destekler. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 80.00 |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Çok paydaşlı ortamlarda etkili iletişim kurma ve katılımcı diyalog geliştirme
yetkinliği:
Öğrenci, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve vatandaşlar arasında
açık, kapsayıcı ve etik temelli bir iletişim kurabilir. Yazılı, sözlü ve dijital iletişim araçlarını
etkili biçimde kullanarak farklı toplumsal grupların görüşlerini bütünleştiren, katılımı teşvik
eden diyalog süreçleri tasarlayabilir. Bu yetkinlik, geleceğin kamu yöneticilerinin demokratik
yönetişim ortamında güvene dayalı iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmesini hedefler. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 93.33 |
| 2 | Kolektif çalışma, sosyal sorumluluk ve kültürlerarası işbirliği yetkinliği:
Öğrenci, toplumsal sorunların çözümüne yönelik projelerde ekip çalışması yürütürken farklı
kültürel, sosyal ve disipliner arka planlara sahip bireylerle etkili biçimde işbirliği yapabilir.
Etik duyarlılıkla hareket eder, sosyal adalet ve sürdürülebilirlik ilkelerini gözeterek toplumsal
yarar odaklı çalışmalar planlayabilir. Bu yetkinlik, öğrencinin küresel ölçekte yönetişim
süreçlerinde yer alabilecek sosyal bilinç ve empati düzeyine ulaşmasını sağlar. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 90.00 |
| Alana Özgü Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
|---|
| 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
| 1 | Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını bütüncül ve eleştirel biçimde analiz
etme yetkinliği:
Öğrenci, kamu yönetimi disiplininin temel kuramlarını, tarihsel gelişimini ve güncel
yönetişim modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. Kamu politikalarının
tasarım, uygulama ve denetim süreçlerini teorik bilgiye dayalı biçimde analiz eder;
yönetim sorunlarını bilimsel yöntemlerle çözümlemeye yönelik eleştirel düşünme
becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 93.33 |
| 2 | Kamu yönetiminde dijital dönüşüm, veri temelli karar alma ve yenilikçi yönetim
araçlarını kullanma yetkinliği:
Öğrenci, e-devlet, açık veri, yapay zekâ destekli yönetim ve dijital etik gibi çağdaş
kamu yönetimi uygulamalarını kavrar ve bu teknolojik dönüşümün yönetsel
süreçlerdeki etkilerini değerlendirebilir. Dijitalleşmenin kamu hizmetlerinde etkinlik,
şeffaflık ve hesap verebilirlik üzerindeki rolünü çözümleyerek yenilikçi yönetim
modelleri geliştirebilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 90.00 |
| 3 | Sürdürülebilir, kapsayıcı ve çok düzeyli yönetişim süreçlerinde stratejik rol
üstlenme yetkinliği:
Öğrenci, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde kamu kurumları, sivil toplum ve özel
sektör arasında işbirliği geliştirebilecek yönetişim becerilerine sahiptir. Sosyal adalet,
çevresel sürdürülebilirlik ve demokratik katılım ilkeleri çerçevesinde politika
geliştirme ve uygulama süreçlerinde liderlik gösterebilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 86.67 |
| İlişki Yüzdesi | 85.00 | 86.25 | 88.75 | 92.50 | 92.50 | 92.50 | 89.58 |
| *Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |