ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ (Almanca)

Kazanılan Derece: Önlisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey ,ISCED (2011): 5. Düzey, QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
  • Ders
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
  • Ders
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
3Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
3Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
4Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
5Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)
2Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)
3Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)
4Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)
5Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)
#Program Öğrenme Çıktıları
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
11Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)
12Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)
13Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)
14Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)
15Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
52-Mühendislik
ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ (Almanca)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir. 
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar.
  • Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
  • Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır.
  • Algoritmik düşünür.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.  
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır.  
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.  
  • Elektronik devrelerinin temellerini açıklar, matematiksel hesaplamaları ve gerekli ölçümleri yapar. (PÇ1)
  • Dijital ve analog elektronik tekniklerini tanımlar ve uygular. Yeni devre bileşenleri, işlev grupları veya yeni devreleri sınama, ölçme, değerlendirme amaçlı deney ve ölçüm düzenekleri kurma, ölçü alabilme yeteneklerini kazanır. (PÇ2)
  • Mikrodenetleyicili sistem tasarımı yapar, programlar ve uygulamalar geliştirir. (PÇ3)
  • Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit eder ve arızaları giderir. (PÇ4)
  • Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini ve uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazanır. (PÇ5)