MEKATRONİK ÖNLİSANS PROGRAMI (Almanca)

Kazanılan Derece: Önlisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey ,ISCED (2011): 5. Düzey, QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Teknik Gezi
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Teknik Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
3Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
  • Ders
  • Staj
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
  • Ödev
  • Staj
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
3Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. (PÇ1)
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. (PÇ2)
3Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. (PÇ3)
4Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. (PÇ4)
5Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. (PÇ5)
#Program Öğrenme Çıktıları
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
6Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
7Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
8Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
9Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
10Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
11Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. (PÇ1)
12Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. (PÇ2)
13Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. (PÇ3)
14Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. (PÇ4)
15Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. (PÇ5)
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
52-Mühendislik
MEKATRONİK ÖNLİSANS PROGRAMI (Almanca)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir.
  • Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir. 
  • Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. (PÇ6)
  • İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. (PÇ7)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar.
  • Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
  • Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır.
  • Algoritmik düşünür.
  • Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.  
  • Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. (PÇ8)
  • Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. (PÇ9)
  • Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. (PÇ10)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır.  
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. (PÇ12)
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
  • Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.  
  • Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. (PÇ13)
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
  • Teknik resim kullanarak iletişim kurar.  
  • Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. (PÇ11)
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. (PÇ15)
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. (PÇ14)
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.  
  • Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. (PÇ1)
  • Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. (PÇ2)
  • Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. (PÇ3)
  • Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. (PÇ4)
  • Mekatroniğin ihtiyaç duyduğu düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. (PÇ5)