TIP FAKÜLTESİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Yüksek Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey ,ISCED (2011): 7. Düzey, QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Mesleki Uygulamalar
Sağlık Hizmeti SunucusuÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek, sağlık hizmeti sunumunda kullanılır.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3Sağlık hizmetisunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
4 Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak, sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6Sağlık hizmet sunumundaki, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, güvenli, akılcı ve etkin bir yaklaşım gösterir.
7Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları, hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
Mesleki Değerler ve Yaklaşımlar
Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri BenimseyenÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
2Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde, görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
3Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
4Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak, değerlendirir.
Sağlık SavunucusuÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
2Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için, birey ve toplum sağlığı ile ilgili, hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini, tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
3Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
4Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
Lider-YöneticiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
2Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
Ekip ÜyesiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
2Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
3Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
İletişimciÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
2Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
3Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
Mesleki ve Bireysel Gelişim
Bilimsel ve Analitik Yaklaşım GösterenÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
2Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
3Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
4Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
Yaşam Boyu ÖğrenenÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
2Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
3Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek, sağlık hizmeti sunumunda kullanılır.
2Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3Sağlık hizmetisunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
4 Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak, sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6Sağlık hizmet sunumundaki, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, güvenli, akılcı ve etkin bir yaklaşım gösterir.
7Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları, hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10 Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde, görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak, değerlendirir.
14Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için, birey ve toplum sağlığı ile ilgili, hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini, tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler.