| Mesleki Uygulamalar |
| Sağlık Hizmeti Sunucusu | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek, sağlık hizmeti sunumunda kullanılır.
| - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Alan Çalışması
- Proje Hazırlama
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
| 2 | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı
gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini
de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
| 3 | Sağlık hizmetisunumunda, bireylerin ve toplumun
sağlığını korumayı ve geliştirmeyi önceler.
|
| 4 | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve
çevresel faktörleri dikkate alarak, sağlıklılık durumunun
sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
|
| 5 | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve
beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve
diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
|
| 6 | Sağlık hizmet sunumundaki, koruma, tanı, tedavi,
takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, güvenli, akılcı ve etkin bir
yaklaşım gösterir.
|
| 7 | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde,
girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları, hasta için
güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
|
| 8 | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde
bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
|
| 9 | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek
bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye
ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin
bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde
bulundurur.
|
| Mesleki Değerler ve Yaklaşımlar |
| Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını
dikkate alır.
| | |
| 2 | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal
sorumluluklar çerçevesinde, görev ve yükümlülükleri yerine
getirir.
|
| 3 | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek
nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar
gösterir.
|
| 4 | Mesleki uygulamalarındaki performansını,
duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak,
değerlendirir.
|
| Sağlık Savunucusu | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için,
sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde
bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
| | |
| 2 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için, birey ve
toplum sağlığı ile ilgili, hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık
süreçlerini, tüm bileşenler ile iş birliği içinde planlayabilir ve
yürütebilir.
|
| 3 | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve
toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık
hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
|
| 4 | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden
sağlığını korumaya ve geliştirilmesine önem verir, bunun için
gerekenleri yapar.
|
| Lider-Yönetici | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek
davranışlar gösterir, liderlik yapar.
| | |
| 2 | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık
hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde
kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun
kullanır.
|
| Ekip Üyesi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu
iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
| | |
| 2 | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve
yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
|
| 3 | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer
meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
|
| İletişimci | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer
meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
| | |
| 2 | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyokültürel
özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
|
| 3 | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde,
hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli
bir yaklaşım gösterir.
|
| Mesleki ve Bireysel Gelişim |
| Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli
durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği
sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun
yararına kullanır.
| | |
| 2 | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve
eleştirel değerlendirir.
|
| 3 | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp
ilkelerini uygular.
|
| 4 | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik
çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini
kullanır.
|
| Yaşam Boyu Öğrenen | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Bireysel çalışma süreçlerini ve kariyer gelişimini
etkili olarak yönetir.
| | |
| 2 | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut
bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek
yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini
gösterir.
|
| 3 | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için
doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini
düzenler.
|