| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| - Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
- Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
- Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
- İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
- İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
- Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
| - İnsanlık tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi
|
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| - Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
- İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
- İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
- Duyusal algıyı somutlaştırır.
| - Tiyatro ve oyunculuk alanında tarihsel birikim ve deneyimi tanıma ve bu birikim ve deneyime eleştirel olarak yaklaşabilme, yorumlama ve kullanma becerisi
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, insan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı olan proje, gösterim, performans, vb. önerileri geliştirme becerisi
- Disiplinlerarası çalışmalarda, özümsemiş oldukları bilgi ve becerileri, uygulama sürecinde kullanabilme becerisi.
- Edinilmiş bilgi ve deneyimler arasında bağlantı kurarak ele aldığı malzemeyi yaratıcı bir biçimde yorumlama becerisi.
- Oyunculuk alanında, düşünce biçimi, ruhsal dünyası ile toplumun düşünme ve duyumsama biçimi arasındaki ilişkiyi görebilme, tanımlayabilme ve bunlardan yararlanarak enstrümanının ifadesini geliştirebilme becerisi.
|
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
| - Kendi çalışmalarını sorgular.
- Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
- Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
| - Tiyatro ve oyunculuk alanındaki sanatsal yaratım sürecini tanımlayabilme, bu süreci ayrıntılı olarak, söz ya da yazı ile betimleyebilme becerisi.
|
| Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
| - Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
- Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
- Estetik farkındalığa sahiptir.
| - Tiyatro ve oyunculuk alanında yaratıcı fikir, proje,gösterim,performans, vb. tasarım becerisi
- Oyunculuk alanında, ses ve beden olarak enstrümanının mutlak egemenliğine sahip olabilme becerisi.
- Tiyatro ve oyunculuk alanındaki tasarımlarını çağdaş oyunculuk ve tiyatronun ilke ve gelişmelerini kullanarak, oyunculuk performansına aktarabilme becerisi.
|