| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Politik, sosyal ve sanatsal gelişmelerin tasarımla bağlantısının irdeler. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
| 2 | Çağdaş sanat yapıtlarını okumayı ve yorumlamayı öğrenir. |
| 3 | Sanat, moda ve kostüm tarihi ile ilgili bilgi edinir.
|
| 4 | Bir fikrin zihinsel tasarlama aşamasından ürün aşamasına gelene kadar geçirdiği tüm süreci teorik olarak özümser. |
| 5 | Moda tarihinin önde gelen tasarımcıları hakkında detaylı bilgi edinir, bu bilgiler doğrultusunda giysi tasarımı yapar. |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Uygulamalı olarak takı tasarımı yapar, değerli taşlar ve metaller hakkında bilgi edinir. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ara Sınav
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
| 2 | Moda dünyasındaki güncel gelişmeleri takip ederek, eğilimler doğrultusunda oluşturduğu alternatif giyim stillerini medya yoluyla önerir. |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Tasarım sürecinde sıkça yapılan hataları analiz eder. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
| - Ara Sınav
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
| 2 | Orantılı insan figürünü stilize ederek illüstratif ifade yöntemleri kullanmayı öğrenir. |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Psikolojik oyunlar vasıtasıyla algının göreceliliğini kavrayarak tasarımdaki estetik görgüsünü geliştirir.
|
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
| Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Tasarım sürecinin nasıl ilerlediğini öğrenir. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
| 2 | Baskı yöntemleri ile kumaş yüzeyine aktarılan metraj desenlerin hazırlanma yöntemlerini teorik olarak kavrar ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. |
| 3 | Tekstil tasarımının ilkelerini kavrar. |
| 4 | Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar. |
| 5 | Baskı yöntemleriyle kumaş yüzeyine aktarılan metraj ve pano desenlerini plan ve renk etkisi açısından çeşitlendirir. |
| 6 | Temel örgüler kullanarak dokuma kumaş tasarımları yapar. |
| 7 | Ebru sanatının uygulaması yapılır, geleneksel Türk motifleri incelenir |
| 8 | Defile organizasyonunun ve koreografisinin profesyonel hayatta nasıl uygulandığını deneyimler. |
| 9 | Moda fotoğrafçılığı hakkında teknik ve estetik bilgi edinir, uygulama yapar. |
| 10 | Giysi ve aksesuar tasarımı sürecinde kullanılan geleneksel yöntemlerin dışında alternatif metotlarla deneysel çalışmalar yapar. |
| 11 | Giysi teknikleri derslerinde hazırlanan kalıplar kullanılarak kumaşların kesilir, kesilen parçalar dikiş atölyesinde çeşitli makinelerde dikilir. |
| 12 | 19. ve 20. yüzyılın önemli sosyal teorisyenlerinin ve bu düşünürlerin topluma kazandırdıkları fikirleri sanat ve tasarım bağlamında inceler. |
| 13 | Farklı malzeme teknikleri ile çeşitli tekstil yüzeyleri kağıt üzerinde ifade edebilme becerisi kazanır.
|
| 14 | Renk ve renk tonu bilgisini, hangi tonun hangi renklerden meydana geldiğini uygulamalı olarak analiz eder.
|
| 15 | Tekstil tasarımında sıkça kullanılan floral biçimlerin oluşturulmasına temel teşkil eden çeşitli çiçeklerin ve bitkilerin kara kalem etüdünü yapar. |
| 16 | Erkek, kadın veya çocuk giyimi için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir. |
| 17 | Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar. |
| 18 | Tasarlanarak teknik çizimi hazırlanmış olan giysinin kalıbını çıkarmasını öğrenir. |
| 19 | Photoshop, Illustrator, CLO3D ve Corel Draw bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenir ve bunların yardımıyla yüzey tasarımı, teknik çizim, giydirme gibi uygulamalar yapar. |
| 20 | Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüleri ayırt edebilir.
|
| 21 | Giysi koleksiyonu oluşturma prensiplerini çizim teknikleriyle uygular. |
| 22 | Öğrenci desen analizi yapabilir. |
| 23 | Tasarlanan ürünün satış ve pazarlama tekniklerini öğrenir. |
| 24 | Giysi veya tekstil tasarımları üreten bir firmanın nasıl işletilebileceğine dair temel bilgiler edinir.
|
| 25 | Baskı yoluyla elde edilebilecek yüzeyler için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir. |
| 26 | Dokuma strüktürüyle oluşturulmuş kumaşlar için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar hazırlar, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir. |