TEKSTİL VE MODA TASARIMI (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Politik, sosyal ve sanatsal gelişmelerin tasarımla bağlantısının irdeler.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Çağdaş sanat yapıtlarını okumayı ve yorumlamayı öğrenir.
3Sanat, moda ve kostüm tarihi ile ilgili bilgi edinir.
4Bir fikrin zihinsel tasarlama aşamasından ürün aşamasına gelene kadar geçirdiği tüm süreci teorik olarak özümser.
5Moda tarihinin önde gelen tasarımcıları hakkında detaylı bilgi edinir, bu bilgiler doğrultusunda giysi tasarımı yapar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Uygulamalı olarak takı tasarımı yapar, değerli taşlar ve metaller hakkında bilgi edinir.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Moda dünyasındaki güncel gelişmeleri takip ederek, eğilimler doğrultusunda oluşturduğu alternatif giyim stillerini medya yoluyla önerir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tasarım sürecinde sıkça yapılan hataları analiz eder.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Orantılı insan figürünü stilize ederek illüstratif ifade yöntemleri kullanmayı öğrenir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Psikolojik oyunlar vasıtasıyla algının göreceliliğini kavrayarak tasarımdaki estetik görgüsünü geliştirir.
  • Ders
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tasarım sürecinin nasıl ilerlediğini öğrenir.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2 Baskı yöntemleri ile kumaş yüzeyine aktarılan metraj desenlerin hazırlanma yöntemlerini teorik olarak kavrar ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
3Tekstil tasarımının ilkelerini kavrar.
4Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
5Baskı yöntemleriyle kumaş yüzeyine aktarılan metraj ve pano desenlerini plan ve renk etkisi açısından çeşitlendirir.
6Temel örgüler kullanarak dokuma kumaş tasarımları yapar.
7Ebru sanatının uygulaması yapılır, geleneksel Türk motifleri incelenir
8Defile organizasyonunun ve koreografisinin profesyonel hayatta nasıl uygulandığını deneyimler.
9Moda fotoğrafçılığı hakkında teknik ve estetik bilgi edinir, uygulama yapar.
10Giysi ve aksesuar tasarımı sürecinde kullanılan geleneksel yöntemlerin dışında alternatif metotlarla deneysel çalışmalar yapar.
11 Giysi teknikleri derslerinde hazırlanan kalıplar kullanılarak kumaşların kesilir, kesilen parçalar dikiş atölyesinde çeşitli makinelerde dikilir.
1219. ve 20. yüzyılın önemli sosyal teorisyenlerinin ve bu düşünürlerin topluma kazandırdıkları fikirleri sanat ve tasarım bağlamında inceler.
13 Farklı malzeme teknikleri ile çeşitli tekstil yüzeyleri kağıt üzerinde ifade edebilme becerisi kazanır.
14Renk ve renk tonu bilgisini, hangi tonun hangi renklerden meydana geldiğini uygulamalı olarak analiz eder.
15Tekstil tasarımında sıkça kullanılan floral biçimlerin oluşturulmasına temel teşkil eden çeşitli çiçeklerin ve bitkilerin kara kalem etüdünü yapar.
16 Erkek, kadın veya çocuk giyimi için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
17Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
18Tasarlanarak teknik çizimi hazırlanmış olan giysinin kalıbını çıkarmasını öğrenir.
19Photoshop, Illustrator, CLO3D ve Corel Draw bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenir ve bunların yardımıyla yüzey tasarımı, teknik çizim, giydirme gibi uygulamalar yapar.
20 Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüleri ayırt edebilir.
21Giysi koleksiyonu oluşturma prensiplerini çizim teknikleriyle uygular.
22Öğrenci desen analizi yapabilir.
23Tasarlanan ürünün satış ve pazarlama tekniklerini öğrenir.
24Giysi veya tekstil tasarımları üreten bir firmanın nasıl işletilebileceğine dair temel bilgiler edinir.
25 Baskı yoluyla elde edilebilecek yüzeyler için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
26Dokuma strüktürüyle oluşturulmuş kumaşlar için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar hazırlar, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Politik, sosyal ve sanatsal gelişmelerin tasarımla bağlantısının irdeler.
2Çağdaş sanat yapıtlarını okumayı ve yorumlamayı öğrenir.
3Sanat, moda ve kostüm tarihi ile ilgili bilgi edinir.
4Bir fikrin zihinsel tasarlama aşamasından ürün aşamasına gelene kadar geçirdiği tüm süreci teorik olarak özümser.
5Moda tarihinin önde gelen tasarımcıları hakkında detaylı bilgi edinir, bu bilgiler doğrultusunda giysi tasarımı yapar.
6Uygulamalı olarak takı tasarımı yapar, değerli taşlar ve metaller hakkında bilgi edinir.
7Moda dünyasındaki güncel gelişmeleri takip ederek, eğilimler doğrultusunda oluşturduğu alternatif giyim stillerini medya yoluyla önerir.
8Tasarım sürecinde sıkça yapılan hataları analiz eder.
9Orantılı insan figürünü stilize ederek illüstratif ifade yöntemleri kullanmayı öğrenir.
10Psikolojik oyunlar vasıtasıyla algının göreceliliğini kavrayarak tasarımdaki estetik görgüsünü geliştirir.
11Tasarım sürecinin nasıl ilerlediğini öğrenir.
12 Baskı yöntemleri ile kumaş yüzeyine aktarılan metraj desenlerin hazırlanma yöntemlerini teorik olarak kavrar ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
13Tekstil tasarımının ilkelerini kavrar.
14Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
15Baskı yöntemleriyle kumaş yüzeyine aktarılan metraj ve pano desenlerini plan ve renk etkisi açısından çeşitlendirir.
16Temel örgüler kullanarak dokuma kumaş tasarımları yapar.
17Ebru sanatının uygulaması yapılır, geleneksel Türk motifleri incelenir
18Defile organizasyonunun ve koreografisinin profesyonel hayatta nasıl uygulandığını deneyimler.
19Moda fotoğrafçılığı hakkında teknik ve estetik bilgi edinir, uygulama yapar.
20Giysi ve aksesuar tasarımı sürecinde kullanılan geleneksel yöntemlerin dışında alternatif metotlarla deneysel çalışmalar yapar.
21 Giysi teknikleri derslerinde hazırlanan kalıplar kullanılarak kumaşların kesilir, kesilen parçalar dikiş atölyesinde çeşitli makinelerde dikilir.
2219. ve 20. yüzyılın önemli sosyal teorisyenlerinin ve bu düşünürlerin topluma kazandırdıkları fikirleri sanat ve tasarım bağlamında inceler.
23 Farklı malzeme teknikleri ile çeşitli tekstil yüzeyleri kağıt üzerinde ifade edebilme becerisi kazanır.
24Renk ve renk tonu bilgisini, hangi tonun hangi renklerden meydana geldiğini uygulamalı olarak analiz eder.
25Tekstil tasarımında sıkça kullanılan floral biçimlerin oluşturulmasına temel teşkil eden çeşitli çiçeklerin ve bitkilerin kara kalem etüdünü yapar.
26 Erkek, kadın veya çocuk giyimi için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
27Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
28Tasarlanarak teknik çizimi hazırlanmış olan giysinin kalıbını çıkarmasını öğrenir.
29Photoshop, Illustrator, CLO3D ve Corel Draw bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenir ve bunların yardımıyla yüzey tasarımı, teknik çizim, giydirme gibi uygulamalar yapar.
30 Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüleri ayırt edebilir.
31Giysi koleksiyonu oluşturma prensiplerini çizim teknikleriyle uygular.
32Öğrenci desen analizi yapabilir.
33Tasarlanan ürünün satış ve pazarlama tekniklerini öğrenir.
34Giysi veya tekstil tasarımları üreten bir firmanın nasıl işletilebileceğine dair temel bilgiler edinir.
35 Baskı yoluyla elde edilebilecek yüzeyler için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
36Dokuma strüktürüyle oluşturulmuş kumaşlar için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar hazırlar, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
21-Sanat
TEKSTİL VE MODA TASARIMI (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
  • Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 
  • Politik, sosyal ve sanatsal gelişmelerin tasarımla bağlantısının irdeler.
  • Çağdaş sanat yapıtlarını okumayı ve yorumlamayı öğrenir.
  • Sanat, moda ve kostüm tarihi ile ilgili bilgi edinir.
  • Bir fikrin zihinsel tasarlama aşamasından ürün aşamasına gelene kadar geçirdiği tüm süreci teorik olarak özümser.
  • Moda tarihinin önde gelen tasarımcıları hakkında detaylı bilgi edinir, bu bilgiler doğrultusunda giysi tasarımı yapar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
  • İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
  • İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
  • Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
  • Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
  • Duyusal algıyı somutlaştırır.  
  • Uygulamalı olarak takı tasarımı yapar, değerli taşlar ve metaller hakkında bilgi edinir.
  • Moda dünyasındaki güncel gelişmeleri takip ederek, eğilimler doğrultusunda oluşturduğu alternatif giyim stillerini medya yoluyla önerir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Kendi çalışmalarını sorgular.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.  
  • Tasarım sürecinde sıkça yapılan hataları analiz eder.
  • Orantılı insan figürünü stilize ederek illüstratif ifade yöntemleri kullanmayı öğrenir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
  • Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Psikolojik oyunlar vasıtasıyla algının göreceliliğini kavrayarak tasarımdaki estetik görgüsünü geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
  • Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
  • Estetik farkındalığa sahiptir.  
  • Tasarım sürecinin nasıl ilerlediğini öğrenir.
  • Baskı yöntemleri ile kumaş yüzeyine aktarılan metraj desenlerin hazırlanma yöntemlerini teorik olarak kavrar ve uygulamalı olarak gerçekleştirir.
  • Tekstil tasarımının ilkelerini kavrar.
  • Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
  • Baskı yöntemleriyle kumaş yüzeyine aktarılan metraj ve pano desenlerini plan ve renk etkisi açısından çeşitlendirir.
  • Temel örgüler kullanarak dokuma kumaş tasarımları yapar.
  • Ebru sanatının uygulaması yapılır, geleneksel Türk motifleri incelenir
  • Defile organizasyonunun ve koreografisinin profesyonel hayatta nasıl uygulandığını deneyimler.
  • Moda fotoğrafçılığı hakkında teknik ve estetik bilgi edinir, uygulama yapar.
  • Giysi ve aksesuar tasarımı sürecinde kullanılan geleneksel yöntemlerin dışında alternatif metotlarla deneysel çalışmalar yapar.
  • Giysi teknikleri derslerinde hazırlanan kalıplar kullanılarak kumaşların kesilir, kesilen parçalar dikiş atölyesinde çeşitli makinelerde dikilir.
  • 19. ve 20. yüzyılın önemli sosyal teorisyenlerinin ve bu düşünürlerin topluma kazandırdıkları fikirleri sanat ve tasarım bağlamında inceler.
  • Farklı malzeme teknikleri ile çeşitli tekstil yüzeyleri kağıt üzerinde ifade edebilme becerisi kazanır.
  • Renk ve renk tonu bilgisini, hangi tonun hangi renklerden meydana geldiğini uygulamalı olarak analiz eder.
  • Tekstil tasarımında sıkça kullanılan floral biçimlerin oluşturulmasına temel teşkil eden çeşitli çiçeklerin ve bitkilerin kara kalem etüdünü yapar.
  • Erkek, kadın veya çocuk giyimi için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
  • Çeşitli alanlarda (giysilik, döşemelik, sanatsal) tasarlanmış, uygulama ile sonuçlanacak şablon dokuma projeleri hazırlar.
  • Tasarlanarak teknik çizimi hazırlanmış olan giysinin kalıbını çıkarmasını öğrenir.
  • Photoshop, Illustrator, CLO3D ve Corel Draw bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenir ve bunların yardımıyla yüzey tasarımı, teknik çizim, giydirme gibi uygulamalar yapar.
  • Dokuma kumaşlarda kullanılan temel örgüleri ayırt edebilir.
  • Giysi koleksiyonu oluşturma prensiplerini çizim teknikleriyle uygular.
  • Öğrenci desen analizi yapabilir.
  • Tasarlanan ürünün satış ve pazarlama tekniklerini öğrenir.
  • Giysi veya tekstil tasarımları üreten bir firmanın nasıl işletilebileceğine dair temel bilgiler edinir.
  • Baskı yoluyla elde edilebilecek yüzeyler için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar oluşturur, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.
  • Dokuma strüktürüyle oluşturulmuş kumaşlar için koleksiyon mantığına uygun özgün kreasyonlar hazırlar, uygular ve proje sunumunu gerçekleştirir.