| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerine hâkim, sosyolojik araştırmalar yapabilecek gerekli donanıma sahip bireyler yetiştirmek, | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Sadece sosyoloji alanında değil farklı fakülte ve bölümlerden alınan dersler aracılığıyla disiplinlerarası bir bakış açısına sahip bireyler yetiştirmek, |
| 3 | Türkiye toplumunun başlıca konularına ve meselelerine hâkim bireyler yetiştirmek. |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Uluslararası kuruluşlarda görev alarak, dünyanın farklı coğrafyalarında proje geliştirebilecek düzeyde donanımlı bireyler yetiştirmek. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Sözlü ve yazılı şekilde kendini ifade edebilme becerisine sahip, akademik yazının ana gerekliliklerini bilen bireyler yetiştirmek. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Sosyolojinin temel temalarından “örgüt ve kurum sosyolojisi” konusuna hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek, | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Sosyolojinin temel temalarından “siyaset sosyolojisi ve toplumsal değişim” konularına hâkim sosyal bilimciler yetiştirmek. |
| 3 | Sosyolojinin ana temalarından “toplumsal eşitsizlikler/tabakalaşma” konusuna hakim sosyal bilimciler yetiştirmek. |
| 4 | Sosyolojinin ana temalarından “kültür ve toplum” konularına hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |
| 5 | Sosyal bilimler kuramlarına ve sosyal bilimler tarihine hakim sosyal bilimciler yetiştirmek, |