OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Erken çocukluk eğitimi alanındaki temel teorik ve uygulamalı bilgileri edinerek, bu bilgileri çocukların gelişimine uygun şekilde kullanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Teknik Gezi
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Yarışma/Teslim
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve motor gelişim süreçlerini anlayarak, uygun öğrenme ortamları tasarlar ve bireysel farklılıkları gözetir.
3Ulusal ve uluslararası erken çocukluk eğitim programlarını analiz eder, geliştirir ve uygulama süreçlerini etkili bir şekilde yönetir.
4Çocukların olumlu davranışlarını destekleyen sınıf yönetimi stratejilerini uygular ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturur.
5Eğitimde dijital araçları ve yenilikçi öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanarak öğrenme sürecini destekler.
6Ailelerle ve topluluklarla etkili bir iş birliği kurarak çocukların eğitimi ve gelişimini destekleyen projeler geliştirir ve uygular.
7Farklı gelişimsel özelliklere sahip çocuklara yönelik kapsayıcı eğitim stratejileri geliştirerek, bireyselleştirilmiş öğrenme planları yapar.
8Erken çocukluk eğitimi alanında kanıta dayalı uygulamalar geliştirmek için araştırma yapar, verileri analiz eder ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9Mesleki etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, çocuk haklarını gözeterek eğitim süreçlerini şekillendirir.
10Kendi mesleki gelişimini sürekli olarak güncelleyerek, yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser ve alanındaki yenilikleri takip eder.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Erken çocukluk eğitimi alanındaki temel teorik ve uygulamalı bilgileri edinerek, bu bilgileri çocukların gelişimine uygun şekilde kullanır.
2Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve motor gelişim süreçlerini anlayarak, uygun öğrenme ortamları tasarlar ve bireysel farklılıkları gözetir.
3Ulusal ve uluslararası erken çocukluk eğitim programlarını analiz eder, geliştirir ve uygulama süreçlerini etkili bir şekilde yönetir.
4Çocukların olumlu davranışlarını destekleyen sınıf yönetimi stratejilerini uygular ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturur.
5Eğitimde dijital araçları ve yenilikçi öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanarak öğrenme sürecini destekler.
6Ailelerle ve topluluklarla etkili bir iş birliği kurarak çocukların eğitimi ve gelişimini destekleyen projeler geliştirir ve uygular.
7Farklı gelişimsel özelliklere sahip çocuklara yönelik kapsayıcı eğitim stratejileri geliştirerek, bireyselleştirilmiş öğrenme planları yapar.
8Erken çocukluk eğitimi alanında kanıta dayalı uygulamalar geliştirmek için araştırma yapar, verileri analiz eder ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9Mesleki etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, çocuk haklarını gözeterek eğitim süreçlerini şekillendirir.
10Kendi mesleki gelişimini sürekli olarak güncelleyerek, yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser ve alanındaki yenilikleri takip eder.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
14-Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
  • Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.  
  • Erken çocukluk eğitimi alanındaki temel teorik ve uygulamalı bilgileri edinerek, bu bilgileri çocukların gelişimine uygun şekilde kullanır.
  • Çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve motor gelişim süreçlerini anlayarak, uygun öğrenme ortamları tasarlar ve bireysel farklılıkları gözetir.
  • Ulusal ve uluslararası erken çocukluk eğitim programlarını analiz eder, geliştirir ve uygulama süreçlerini etkili bir şekilde yönetir.
  • Çocukların olumlu davranışlarını destekleyen sınıf yönetimi stratejilerini uygular ve kapsayıcı bir öğrenme ortamı oluşturur.
  • Eğitimde dijital araçları ve yenilikçi öğretim tekniklerini etkili bir şekilde kullanarak öğrenme sürecini destekler.
  • Ailelerle ve topluluklarla etkili bir iş birliği kurarak çocukların eğitimi ve gelişimini destekleyen projeler geliştirir ve uygular.
  • Farklı gelişimsel özelliklere sahip çocuklara yönelik kapsayıcı eğitim stratejileri geliştirerek, bireyselleştirilmiş öğrenme planları yapar.
  • Erken çocukluk eğitimi alanında kanıta dayalı uygulamalar geliştirmek için araştırma yapar, verileri analiz eder ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Mesleki etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, çocuk haklarını gözeterek eğitim süreçlerini şekillendirir.
  • Kendi mesleki gelişimini sürekli olarak güncelleyerek, yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser ve alanındaki yenilikleri takip eder.