| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Türk dilini sesbilgisel, sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel ve kullanımbilimsel açılardan incelemeye dönük bilgileri edinir.
| - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Türkçeyi anlaşılır ve etkin bir biçimde kullanma becerisine ulaşır. |
| 3 | Türk dilinin başlangıcından günümüze kadarki edebi metinlerini hem filolojik açıdan hem de çağdaş edebiyat ve dilbilim kuramlarının ışığında değerlendirir, Doğu ve Batı edebiyatları ile karşılaştırarak eleştirisini yapar. |
| 4 | Dil ve edebiyat kuramlarının temellerini oluşturan yakın disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur; disiplinlerarası okuma yapma ve çözümleme becerisi edinir. |
| 5 | Alanında akademik düzeyde araştırma yapabilecek temel bilgi ve becerileri edinir; uluslararası platformda ortaya konan güncel araştırma ve gelişmeleri takip edebilmesini olanaklı kılacak bilgi
teknolojilerinden yararlanır.
|
| 6 | Bireysel ya da bir çalışma grubunun üyesi olarak, Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaştığı pratik ve/ya kuramsal sorunları tanımlar, betimler ve bu sorunlara somut veriler ışığında çözümler üretir; veri ve çözümlerini alandaki diğer uzmanlarla ulusal ve/ya uluslararası ortamlarda paylaşır, tartışmaya açar.
|
| 7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
| 8 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve
kamusal hizmet alanlarında uygulamaya sokar.
|
| 9 | Alanında gerçekleştirilen bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. Benzeri etkinliklerin yaratılmasında ve hazırlanmasında görev üstlenir |
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. |