| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
|
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma |
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma. |
| 3 | • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma |
| 4 | • Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma. |
| 5 | • Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma |
| 6 | • Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. |
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma. |
| Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması |
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
| 3 | • Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma. |
| 4 | • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma. |
| Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | • Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Final Sınavı
|
| 2 | • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma |
| 3 | • Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
|