ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezsiz)

Kazanılan Derece: Yüksek Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey ,ISCED (2011): 7. Düzey, QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
3• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma
4• Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
5• Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma
6• Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
3• Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
4• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1• Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.
  • Ders
  • Ödev
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
3• Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
#Program Öğrenme Çıktıları
1• Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
2• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
3• Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma
4• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
5• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma
6• Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
7• Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma
8• Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak
9• Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
10• Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.
11• Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması
12• Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
13• Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
14• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
15• Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma
16• Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.
17• Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.
18• Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
19• Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
-TR_ectstemelalan_name_long_
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezsiz)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    • • Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
    • • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
      • • Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma
      • • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma.
      • • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma
      • • Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.
      • • Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma
      • • Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
      • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • • Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma.
        • • Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
          • • Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması
          • • Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
          • • Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma.
          • • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
          • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
            • • Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma
            • • Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma.
            Alana Özgü Yetkinlik
            • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
            • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
            • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
              • • Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.
              • • Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma
              • • Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanma.