ENDÜSTRİYEL TASARIM (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Uygulama
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Yarışma/Teslim
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı
3İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı
4İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı
5İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış
6Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi
7Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisi
2Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi
3Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma
4Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisi
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
2Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği
3Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisi
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama
2Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme
2Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme
3Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme
4En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmE
2Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme
3İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilme
#Program Öğrenme Çıktıları
1İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
2İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı
3İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı
4İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı
5İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış
6Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi
7Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış
8Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisi
9Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi
10Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma
11Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisi
12Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
13Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği
14Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisi
15Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama
16Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.
17Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme
18Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme
19Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme
20En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme
21Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmE
22Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme
23İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilme
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
21-Sanat
ENDÜSTRİYEL TASARIM (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
  • Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 
  • İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış - Tasarımın teknolojik, sosyolojik, ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin bilgi ve kavrayış - Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
  • İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışı
  • İlgili temel alanda malzeme, üretim yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışı
  • İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışı
  • İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi, pazarlama ve tüketici davranışları konusunda bilgi ve kavrayış
  • Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik, standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda bilgi
  • Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
  • İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
  • İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
  • Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
  • Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
  • Duyusal algıyı somutlaştırır.  
  • Tasarım alanında yaratıcı, yenilikçi düşünme becerileri ile olgular ve sorunlar için gerekli araştırmaları gerçekleştirerek çözümler üretebilme becerisi
  • Tasarıma yönelik problem tanımlama, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleyerek sahip olduğu estetik ve teknik bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak ürün geliştirme becerisi
  • Tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma becerisi ve ekip çalışma
  • Sürdürülebilir tasarım kavramını ürün tasarım sürecinde dikkate alarak uygulama becerisi
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
  • Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.  
  • Bir ürün tasarımı projesini başından sonuna bağımsız olarak yürütebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Bir ürün tasarımı proje ekibinde ortak çalışmaları yönetebilme, değerlendirebilme ve geliştirebilme yetkinliği
  • Tasarım projesinde disiplinler arası çalışabilme, çok disiplinli çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alma yetisi
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Kendi çalışmalarını sorgular.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.  
  • Alanındaki gelişen bilgi ve yöntemleri değerlendirerek uygulama
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket edebilme.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
  • Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Alanıyla ilgili yaklaşım, düşünce ve problemlere yönelik çözümlemeleri uzman ve uzman olmayan paydaşlara aktarabilme
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle çevreye fayda sağlayacak tasarım projelerini, etkinliklerini ve iş birliklerini düzenleyebilme ve uygulayabilme
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurabilme
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanabilme
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
  • Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
  • Estetik farkındalığa sahiptir.  
  • Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket edebilmE
  • Tasarım sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, geliştirir ve özgün tasarım yaklaşımını ortaya koyarak yorumlayabilme
  • İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına saygılı ve insan odaklı tasarım yaklaşımı yla sosyal ve kültürel haklara gözeterek ve çevresel etkileri dikkate alarak hareket edebilme