| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| - Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
- Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
- Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
- İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
- İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
- Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
- Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
| - İlgili temel alanda tasarım kuramlarını ve
yaklaşımlarını bilgi ve kavrayış
- Tasarımın teknolojik, sosyolojik,
ekonomik ve çevresel boyutuna ilişkin
bilgi ve kavrayış
- Tasarımın iletişim ve etkileşimine
ilişkin kuram bilgisine ve kavrayış
- İlgili temel alanda tasarım sürecinde
kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme,
geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve
kavrayışı
- İlgili temel alanda malzeme, üretim
yöntemleri, sürdürebilirlik ilkeleri ve
standartlar ile ilgili konularda çok boyutlu bilgi
ve kavrayışı
- İlgili temel alanda gerekli, düşünsel,
söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik,
sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin
bilgi ve kavrayışı
- İlgili temel alanda gerekli tasarım yönetimi,
pazarlama ve tüketici davranışları konusunda
bilgi ve kavrayış
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik,
standartlar, yasal ve fikri haklar konusunda
bilgi
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler
konusunda bilgi ve kavrayış
|
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| - Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
- İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
- İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
- Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
- Duyusal algıyı somutlaştırır.
| - Tasarım alanında
yaratıcı, yenilikçi
düşünme becerileri ile
olgular ve sorunlar için
gerekli araştırmaları
gerçekleştirerek
çözümler üretebilme
becerisi
- Tasarıma yönelik
problem tanımlama,
kullanıcı ihtiyaçlarını
belirleyerek sahip
olduğu estetik ve teknik
bilgi, kavrayış ve
becerileri kullanarak
ürün geliştirme becerisi
- Tasarım sürecinde
disiplinler arası çalışma
becerisi ve ekip çalışma
- Sürdürülebilir
tasarım kavramını ürün
tasarım sürecinde
dikkate alarak
uygulama becerisi
|
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
| - Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
- Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
- Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
| - Bir ürün tasarımı projesini
başından sonuna bağımsız
olarak yürütebilme
yetkinliğine sahiptir.
- Bir ürün tasarımı proje
ekibinde ortak çalışmaları
yönetebilme,
değerlendirebilme ve
geliştirebilme yetkinliği
- Tasarım projesinde
disiplinler arası çalışabilme,
çok disiplinli çalışmalarda
bireysel ve ortak sorumluluk
alma yetisi
|
| Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
| - Kendi çalışmalarını sorgular.
- Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
- Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.
| - Alanındaki gelişen bilgi ve
yöntemleri değerlendirerek
uygulama
- Yaşam boyu öğrenme
bilinciyle hareket edebilme.
|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
| - Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
- Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
| - Alanıyla ilgili yaklaşım,
düşünce ve problemlere
yönelik çözümlemeleri uzman
ve uzman olmayan paydaşlara
aktarabilme
- Toplumsal sorumluluk
bilinciyle çevreye fayda
sağlayacak tasarım
projelerini, etkinliklerini ve iş
birliklerini düzenleyebilme ve
uygulayabilme
- Bir yabancı dili en az
Avrupa Dil Portföyü B1
Genel Düzeyinde kullanarak
alanındaki gelişmeleri izler ve
meslektaşları ile etkili iletişim
kurabilme
- En az Avrupa Bilgisayar
Kullanma Lisansı İleri
Düzeyinde bilgisayar yazılımı
ile birlikte alanının
gerektirdiği bilişim (bilgi ve
iletişim) teknolojilerini
etkileşimli olarak
kullanabilme
|
| Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
| - Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
- Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
- Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
- Estetik farkındalığa sahiptir.
| - Meslek alanında, mesleki
uygulamada ve mesleki
araştırmalarda, etik ve
davranış kurallarına
ilişkin kavrayış, davranma
alışkanlığı ve toplumsal
sorumluluk bilinciyle hareket
edebilmE
- Tasarım sürecinde olası
toplumsal, çevresel ve etik
sonuçlarını dikkate alarak
karar verebilmek için gerekli
temeli oluşturacak verileri
toplar, geliştirir ve özgün
tasarım yaklaşımını ortaya
koyarak yorumlayabilme
- İnsan
değerinin
bilgisiyle,
insan
haklarına
saygılı ve
insan
odaklı
tasarım
yaklaşımı
yla sosyal
ve
kültürel
haklara
gözeterek
ve
çevresel
etkileri
dikkate
alarak
hareket
edebilme
|