MALZEME BİLİMİ VE NANOTEKNOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi (1A)
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Teknik Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Yarışma/Teslim
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi (7A)
3Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi (10A)
4Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık (10B)
5Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi (6A)
6Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık (6B)
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi (1B)
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Yarışma/Teslim
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi (2)
3Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi (3A)
4Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi (3B)
5Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi (4)
6Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması (5A)
7Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama (5B)
8Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi (5C)
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bireysel olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8A)
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık (7B)
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi (11)
  • Ders
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Belge Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8B)
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8C)
3Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü etkin iletişim kurma becerisi (9A)
4Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda yazılı etkin iletişim kurma becerisi (9B)
#Program Öğrenme Çıktıları
1Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi (1A)
2Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi (7A)
3Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi (10A)
4Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık (10B)
5Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi (6A)
6Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık (6B)
7Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi (1B)
8Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi (2)
9Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi (3A)
10Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi (3B)
11Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi (4)
12Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması (5A)
13Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama (5B)
14Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi (5C)
15Bireysel olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8A)
16Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık (7B)
17Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi (11)
18Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8B)
19Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8C)
20Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü etkin iletişim kurma becerisi (9A)
21Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda yazılı etkin iletişim kurma becerisi (9B)
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
-TR_ectstemelalan_name_long_
MALZEME BİLİMİ VE NANOTEKNOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi (1A)
    • Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi (7A)
    • Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi (10A)
    • Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık (10B)
    • Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi (6A)
    • Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık (6B)
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi (1B)
      • Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi (2)
      • Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi (3A)
      • Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi (3B)
      • Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi (4)
      • Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması (5A)
      • Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama (5B)
      • Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi (5C)
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Bireysel olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8A)
        • Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık (7B)
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi (11)
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8B)
            • Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi (8C)
            • Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü etkin iletişim kurma becerisi (9A)
            • Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda yazılı etkin iletişim kurma becerisi (9B)