| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi (1A)
| - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Teknik Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamaları hakkında bilgi (9A)
|
| 3 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi (9B) |
| 4 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; (10A) |
| 5 | girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık (10B) |
| 6 | sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi (10C) |
| 7 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi (11A) |
| 8 | çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi (11B) |
| 9 | mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık (11C) |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi (1B) | - Ders
- Ödev
- Okuma
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Yarışma/Teslim
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi (2A) |
| 3 | Karmaşık mühendislik problemlerini çözerken uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi (2B) |
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi (3A) |
| 5 | modern tasarım paradigmalarını uygulama becerisi (3B) |
| 6 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi (4A) |
| 7 | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi (4B) |
| 8 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi (5A) |
| 9 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi (5B) |
| 10 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi (7C) |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Bireysel çalışma becerisi (6C) | - Ders
- Ödev
- Okuma
- Uygulama
- Proje Hazırlama
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi (7E) |
| Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi (8A) | - Ders
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Belge Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | Bilgiye erişebilme becerisi (8B) |
| 3 | En az bir yabancı dil bilgisi (7B) |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi (6A) | - Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
| - Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
| 2 | çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi (6B) |
| 3 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi (7A) |
| 4 | Etkin sunum yapabilme becerisi (7D) |
| Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi (12A) | - Ders
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
|
| 2 | Çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi (12B) |
| 3 | istatistik konusuna aşinalık (12C) |
| 4 | lineer cebir konusuna aşinalık (12D) |
| 5 | Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi (12E) |
| 6 | Sayısal teknolojiler kullanılarak bulunan çözümleri geçerleme (verification) ve doğrulama (validation) becerisi (13) |