| Bilgi |
| Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Besin olarak kullanılan kimyasal yapıları ve insan beslenmesinin farklı koşullarda nasıl gerçekleştiğini derinlemesine bilir, bunun için uygun kaynakları kullanır. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
|
| 2 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. |
| 3 | Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 4 | Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
| 5 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 6 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| 7 | Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
| 8 | Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |
| Beceri |
| Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Uygulama
- Laboratuar
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
|
| 2 | Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 3 | Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
| 4 | Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 5 | Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
| 6 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 7 | Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
| 8 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| 9 | Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
| Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Uygulama
- Laboratuar
- Tez Hazırlama
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
|
| 2 | Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 3 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 4 | Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
| 5 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Besin olarak kullanılan kimyasal yapıları ve insan beslenmesinin farklı koşullarda nasıl gerçekleştiğini derinlemesine bilir, bunun için uygun kaynakları kullanır. | - Ders
- Ödev
- Uygulama
- Laboratuar
- Tez Hazırlama
- Proje Hazırlama
- Grup Çalışma Ödevi
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
|
| 2 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. |
| 3 | Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 4 | Gebelik ve emziklilik dönemlerine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 5 | Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir. |
| 6 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 7 | Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
| 8 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| 9 | Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
| 10 | Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. | - Ders
- Staj
- Uygulama
- Rapor Yazma
- Grup Çalışma Ödevi
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
|
| 2 | Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 3 | Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
| 4 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 5 | Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
| 6 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| 7 | Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
| Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
|---|
| 1 | Beslenme bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini kullanır. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tez Hazırlama
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
|
| 2 | Çocuk ve ergen dönemine özgü beslenme gereksinimlerini bilir, bireysel ve toplumsal farklı koşullarda bu bilgileri analitik bir tutumla değerlendirerek gerekli eylemi gerçekleştirir. |
| 3 | Beslenme ve diyet danışmanlığı çerçevesinde meslek etiğini ve yasal düzenlemeleri uygular. |
| 4 | Yetişkinlik döneminde tıbbi beslenme tedavisini gerektiren sağlık sorunlarını bilir ve bu süreçlerde uygulanması gereken eylemi gerçekleştirir.
|
| 5 | Toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözümler üretir ve buna yönelik plan ve politikaların geliştirmesine katkı sağlar. |
| 6 | Meslek içi ve meslekler arası iletişim kurabilir ve multi-disipliner çalışmalarda en uygun ve güncel teknikleri alanına uygulayabilir. |
| 7 | Yaşadığı çevrenin beslenme durumunu saptayarak, gerektiğinde iyileştirmeyi amaçlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlar. |
| 8 | Mesleğindeki ve ilgili teknolojilerdeki gelişmeleri takip ederek kendini ve yaratıcılığını geliştirir, gerekli durumlarda inisiyatif kullanabilir. |
| 9 | Toplu beslenme yapılan kurumlarda verilen hizmetin insan sağlığı üzerindeki önemini bilir ve üretim süreçlerinde toplam kalite yönetimini uygular. |