ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey ,ISCED (2011): 6. Düzey, QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Teknik Gezi
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Yarışma/Teslim
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
3Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir.
4Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.
5Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve kullanır.
6Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.
7Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.
8Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.
9Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar.
2Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
3Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir.
4Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.
5Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve kullanır.
6Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.
7Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.
8Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.
9Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
14-Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
  • Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.  
  • Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar.
  • Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar.
  • Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir.
  • Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.
  • Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve kullanır.
  • Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.
  • Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.
  • Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.