- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
| - Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
- Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
- Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
- Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
| - Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak
planlamayı yapabilme ve uygulayabilme ile mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilme,
- Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimi dikkate alarak, muayenehane de ekip çalışmasını
planlama ve yönetme
- Tıp etiği kurallarını, tüm hastaları için uygulayabilme ve etik problemlerin çözümünde, etik
karar verme ilkelerini kullanabilme
- Diş hekimliği ekibi ve hastalarıyla etkili bir iletişim sağlama,
- Hasta bilgilerinin gizliliğine özen gösterme ve hasta kayıtlarını eksiksiz tutma ve koruma
- Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini
kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması
arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme,
- Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak
gerekli tüm koruyucu uygulamaları kapsayan bir planlama yapabilme,
- Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve
dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme,
- Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm
işlemlerde kullanabilme
- Hastanın ağız sağlığı risklerini dikkate alarak tedavi planı yapabilme, hekimlik sınırlarını
aşan vakalarda uzmanına sevk etme
- Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini maksimum psikomotor beceriyle ve
kanıta dayalı diş hekimliği esaslı olarak yerine getirebilme.
- Çocuk hastalarda, zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve
davranış yönetimini sağlayabilme,
- Gruplara yönelik toplum esaslı koruyucu programları planlayabilme uygulayabilme ve
değerlendirebilme.
- Ulusal ağız diş sağlığı sistemi ile ilgili reorganizasyon ulusal sağlık politikası alanlarında
gerekli önerilerde bulunabilme.
- Uluslararası düzeyde, yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından
inceleyebilme, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında
uygulayabilme.
|