DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ (İngilizce)

Kazanılan Derece: Yüksek Lisans , Yeterlilik Çerçeveleri ile İlişkisi: TYÇ-TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey ,ISCED (2011): 7. Düzey, QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilme ve uygulayabilme ile mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilme,
2Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimi dikkate alarak, muayenehane de ekip çalışmasını planlama ve yönetme
3Tıp etiği kurallarını, tüm hastaları için uygulayabilme ve etik problemlerin çözümünde, etik karar verme ilkelerini kullanabilme
4Diş hekimliği ekibi ve hastalarıyla etkili bir iletişim sağlama,
5Hasta bilgilerinin gizliliğine özen gösterme ve hasta kayıtlarını eksiksiz tutma ve koruma
6Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme,
7Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak gerekli tüm koruyucu uygulamaları kapsayan bir planlama yapabilme,
8Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme,
9Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme
10Hastanın ağız sağlığı risklerini dikkate alarak tedavi planı yapabilme, hekimlik sınırlarını aşan vakalarda uzmanına sevk etme
11Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini maksimum psikomotor beceriyle ve kanıta dayalı diş hekimliği esaslı olarak yerine getirebilme.
12Çocuk hastalarda, zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini sağlayabilme,
13Gruplara yönelik toplum esaslı koruyucu programları planlayabilme uygulayabilme ve değerlendirebilme.
14Ulusal ağız diş sağlığı sistemi ile ilgili reorganizasyon ulusal sağlık politikası alanlarında gerekli önerilerde bulunabilme.
15Uluslararası düzeyde, yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilme, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilme.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilme ve uygulayabilme ile mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilme,
2Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimi dikkate alarak, muayenehane de ekip çalışmasını planlama ve yönetme
3Tıp etiği kurallarını, tüm hastaları için uygulayabilme ve etik problemlerin çözümünde, etik karar verme ilkelerini kullanabilme
4Diş hekimliği ekibi ve hastalarıyla etkili bir iletişim sağlama,
5Hasta bilgilerinin gizliliğine özen gösterme ve hasta kayıtlarını eksiksiz tutma ve koruma
6Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme,
7Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak gerekli tüm koruyucu uygulamaları kapsayan bir planlama yapabilme,
8Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme,
9Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme
10Hastanın ağız sağlığı risklerini dikkate alarak tedavi planı yapabilme, hekimlik sınırlarını aşan vakalarda uzmanına sevk etme
11Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini maksimum psikomotor beceriyle ve kanıta dayalı diş hekimliği esaslı olarak yerine getirebilme.
12Çocuk hastalarda, zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini sağlayabilme,
13Gruplara yönelik toplum esaslı koruyucu programları planlayabilme uygulayabilme ve değerlendirebilme.
14Ulusal ağız diş sağlığı sistemi ile ilgili reorganizasyon ulusal sağlık politikası alanlarında gerekli önerilerde bulunabilme.
15Uluslararası düzeyde, yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilme, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilme.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
  • Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.  
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını benimseyerek, sürekli profesyonel gelişimini sağlayacak planlamayı yapabilme ve uygulayabilme ile mesleki açıdan sürekli bir gelişim sağlayabilme,
  • Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimi dikkate alarak, muayenehane de ekip çalışmasını planlama ve yönetme
  • Tıp etiği kurallarını, tüm hastaları için uygulayabilme ve etik problemlerin çözümünde, etik karar verme ilkelerini kullanabilme
  • Diş hekimliği ekibi ve hastalarıyla etkili bir iletişim sağlama,
  • Hasta bilgilerinin gizliliğine özen gösterme ve hasta kayıtlarını eksiksiz tutma ve koruma
  • Ağız diş hastalıklarının, tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanabilme ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme,
  • Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak gerekli tüm koruyucu uygulamaları kapsayan bir planlama yapabilme,
  • Bir hasta için alternatif tedavi planları tasarlayabilme ve hastaya bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek hasta ile birlikte tedavi planına karar verebilme,
  • Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm işlemlerde kullanabilme
  • Hastanın ağız sağlığı risklerini dikkate alarak tedavi planı yapabilme, hekimlik sınırlarını aşan vakalarda uzmanına sevk etme
  • Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini maksimum psikomotor beceriyle ve kanıta dayalı diş hekimliği esaslı olarak yerine getirebilme.
  • Çocuk hastalarda, zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini sağlayabilme,
  • Gruplara yönelik toplum esaslı koruyucu programları planlayabilme uygulayabilme ve değerlendirebilme.
  • Ulusal ağız diş sağlığı sistemi ile ilgili reorganizasyon ulusal sağlık politikası alanlarında gerekli önerilerde bulunabilme.
  • Uluslararası düzeyde, yayınları izleme, yayınları kritik değerlendirme açısından inceleyebilme, araştırma sonuçlarını ve kanıta dayalı diş hekimliğini çalışmalarında uygulayabilme.